Klacht: Wettelijk in overtreding kan wel online verzejering afsluiten maar niet opzeggen

op 01 december 2016 over VGZ-Trias in de categorie Zorgverzekering

Twee weken terug heb ik een verzekering proberen af te sluiten voor mijn zoon vrouw en mijzelf.
Nu word er bij het afsluiten niet gepraat dat voor orthodontie een wachttijd bestaat van 2 jaar.
Aangezien zijn maximale vergoeding was bereikt van mijn zoon bij Delta l., moest ik een andere verzekering zoeken. Dat werd VGZ,
Vorige week heb ik een brief ontvangen dat mijn zoon niet meeverzekerd kan zijn bij VGZ.
Ik heb vorige week ook gebeld omdat ik nog niet kon inloggen met digid en had ook van de medewerkster begrepen dat er een wachttijd bestaand voor kronen ed en orthodontie.
Op hun site staat dat opzeggen via bellen kan, nu heb ik 2 keer gebeld en de medewerkster zei dat dit niet online kon en ook niet telefonisch.
Ik kon via een e-mail formulier reageren, ze zei dat ik dan wel een bevestiging kreeg.
Het is volgens de wet verboden, om wel een mogelijkheid online aan te bieden en een contract af sluiten en geen mogelijkheid te bieden online dit weer op te zeggen, ze hebben geen knop in hun site staan om dit te doen, terwijl DElta L. dat wel heeft.
VGZ laat ook geen mailadres hiervoor bestaan om op te zeggen.
Het contract met basisverzekering kan niet eenvoudig opgezegd worden.
Ik wil dit niet en ik ben nog geen klant van hun, zo erg dat ik als pre-klant al met hun een slechte ervaring mag meemaken.

Ik zou graag willen dat jullie vantevoren bij het afsluiten niet eerst praten over wat jullie aan orthodontie vergoeden, maar duidelijk vermelden dat jullie een wachttijd van 2 jaar aanhouden, dat is namelijk nergens te vinden,
Ik zou graag willen dat jullie je aan de wet houden dat een pre-online contract ook simpel met een belletje ongedaan kan worden gemaakt.
En NIet dat ik een aangetekende brief moet sturen voor iets wat ik online heb afgesloten ik heb recht bij online afsluiten op een wettelijke bedenktijd en heb al na 1 week aan hun aangegeven NIET hun verzekering te willen hebben.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar VGZ-Trias over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door VGZ-Trias in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat VGZ-Trias een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

VGZ-Trias

Heeft op 02 december 2016 om 11:15 geantwoord

Beste Christiaan,

We vinden het vervelend om te horen dat je het contact met ons zo ervaren hebt. Allereerst wil ik in gaan op de wachtlijst voor orthodontie en tandheelkunde. Dit betreft geen wachtlijst maar een tandheelkundige selectie. We vragen onze klanten om een vragenlijst in te vullen. Op deze manier kunnen we inschatten of er verwacht wordt dat er hoge kosten gemaakt gaan worden. Op basis van deze informatie kan er besloten worden iemand niet toe te laten tot de aanvullende verzekering. Op onze website geven we duidelijk aan dat we gebruik maken van de tandheelkundige selectie. Ook in het contact met onze klantenservice is u uitgelegd wat de tandheelkundige selectie inhoud.

De aanmelding voor een verzekering kan gedaan worden via internet. Zoals bij elke verzekering heb je al klant recht op 7 werkdagen bedenktijd. De polis wordt door ons toegestuurd en een klant heeft na ontvangst van de polis de mogelijkheid om de aanvraag te annuleren. Dit kan schriftelijk of per e-mail aan ons doorgegeven worden. De reden dat dit niet telefonisch kan is omdat onze klantenservice niet de mogelijkheid heeft om een polis te beëindigen. Dit verzoek wordt uitgevoerd door onze afdeling polis administratie.

Groet Nanda

Reactie van de melder van de klacht bastiaan2

1 week geleden - OP uw website module voor personen onder de 18 jaar staat dit Niet aangegeven, erger nog HELEMAAL nIET ik citeer van uw website ################################### Vergoeding orthodontie (beugel) 2017 Een beugel kost al snel tussen de € 2.000 en € 3.000. Orthodontie wordt in de meeste gevallen niet vergoed vanuit de basisverzekering. Daarom hebben wij vanuit de aanvullende verzekeringen ruime vergoedingen voor orthodontische zorg, zoals een beugel. ##################################################### Hierbij helemaal niets niets aangegeven over een selectie of wachttijd, in het hele verhaal staat dat niet vermeld, u staat dus onzin te lu..en. De vragenlijst heb ik helemaal niet ingevuld op het laatst komt er een vraag, als alle gegevens al ingevuld zijn, denkt u de komende 2 jaar gebruikt te zullen maken voor kronen etc. Denkt u voor u zoon binnenkort of in de komende twee jaar gebruikt te maken van orthodontie.... Hierbij word helemaal niets van tevoren over een medische selectie gerept... Het tweede is ook niet waar wat u schrijft, de polis is helemaal niet aan mij opgestuurd en ik heb 2 dagen terug 2 velletjes van mijn aanmelding ontvangen NADAT ik expliciet dinsdag heb gezegd dat ik jullie verzekering niet wilde... PER Mail, jullie hebben een online formulier blijkt het op internet staat dit is inderdaad e-mail als je dat letterlijk neemt, maar een e-mail heeft normaal ook een e-mail adres. Kunt u dit schrijven dus via klacht.nl ook als e-mail beschouwen. Iets gaat gewoon helemaal verkeerd in uw toko. Ik hoor ook iets van een arrogante toon in uw reactie. Jammer gewoon. Maar wat er nog meer misging bij jullie,..Na 3 werkdagen kunt u inloggen op mijn VGZ... Ik kon dus na 3 werkdagen niet inloggen.. Ik ben gaan bellen en heb dit gemeld, ik moest expliciet vragen aan uw medewerker of mijn zoon geaccepteerd was of niet, omdat ik dat niet kon vinden op uw website, en zeer onduidelijk was, zij verteldde mij dat er een wachttijd van 2 jaar bestaat in de module die u aanbiedt, U spreekt dus uw eigen medewerker tegen.. 2 dagen later kon ik wel inloggen op VGZ, maar niets dat mijn zoon niet ge-accepteerd werd door jullie.. Pas circa een week later ongeveer aangemaakt door jullie op 24 November kreeg ik brief dat mijn zoon ie niet ge-accepteerd was voor de module orthodontie en/of daar geen vergoeding aan krijgt...DE buitenkant van de envelop stond de naam van mijn zoon, deze had gericht aan mij moeten zijn niet aan mijn zoon, die is minderjarig namelijk (14). Ik heb daarna gebeld met jullie voor 20 cent per gesprek,,,de medewerkster die ik aan de lijn kreeg wist niet hoe ze mijn aangemelde verzekering in zijn geheel kon opzeggen en kon daar de mogelijkheid niet voor vinden.. IK heb toen 10 minuten of meer in de wacht geduldig staan wachten, daarna kwam ze met de mededeling dat het haar gelukt was..Ik heb haar verteld dat ik bij delta l, eerder zat en nu vroeg ze waar ik naar toe wilde, ik gaf aan dat dit ditzo was. Bel ik de volgende dag weer op want ik kon nog inloggen op mijn VGZ zonder veranderingen, dus heb ik voor de zekerheid nog een keer gebeld. Kreeg ik een derde gesprek met jullie met het antwoord...Meneer ik zie helemaal niet dat u heeft opgezegd voor uw toekomstige verzekering, alleen een aantekening dat u weer terug wil na uw oude verzekering Ditzo... Ik zeg mevrouw ik heb bij uw collega opgezegd en ze had gezegd dat ze dit verwerkt had. Beste Nanda, voordat je wat schrijft zou ik eerst alle ins en outs checken, alle gesprekken worden bij jullie opgenomen heb ik begrepen. En wat betreft de derde medewerkster die ik aan de lijn heb gehad, zij heeft wel aangegeven dat haar collega de opzegging niet heeft verwerkt heeft in de 13 minuten dat ik haar aan de lijn had of in de wacht zat te wachten en ze op het laatst aangaf dat zij de verzekering voor mij opgezegd had, De medewerkster die ik als derde aan de lijn had, heeft mij verteld van de zogenaamde e-mail link. Beste Nanda, ik snap niet dat jij voor zo'n rommelig bedrijf het opneemt, waar alles blijkt verkeerd te gaan al voordat iemand klant word, ik zou je zeker aanraden eens de telefoonbanden af te luisteren en intern te beraden wat er mis is in jullie bedrijf. Beste Nanda ik heb het advies van de derde collega die ik aan de lijn had van harte genomen, en via zoals jezelf zei met de e-mail mogelijkheid een mail gestuurd waarin ik aangeeft dat ik wil opzeggen, ik vertrouw erop dat dit zo snel als mogelijk ook word geregeld, want tot nu toe heb ik alleen maar vaagheden onduidelijkheden ongewenste post en niet gevraagde reacties van jullie gekregen.

Reactie van de melder van de klacht bastiaan2

1 week geleden - Overigens heb ik de eerste keer dat ik telefonisch contact heb gehad met VGZ aangegeven dat ik niet verzekerd wil zijn bij VGZ, de reden om over te stappen was de vergoeding voor orthodontie van mijn zoon wel of niet vergoed zou worden, De medewerkster heeft toen aangegeven dat ik dat dan maar moet aangeven bij de nieuwe verzekeraar waar ik naar toe gaan. Een hoop gedoe bij uw bedrijf met een hoop trammelant en vaagheden...

Reactie van de melder van de klacht bastiaan2

1 week geleden - Daarnaast wil ik nog benadrukken dat het als bedrijf zeer slecht is gesteld, als je op de site niet duidelijk kan vinden een email adres om op te zeggen of een e-mail knop. Beste Nanda, als je weet dat ik 3 keer met jullie medewerkers heb gebeld en 3 van de medewerkers weet niet hoe je on-line een verzekering in de toekomst kan opzeggen en je doet maar naar mij toe zoiets van meneer dat is toch helemaal niet moeilijk, want u volgt dit en dat en dit, zou het verstandig zijn daar eerst je management op aan te spreken, want ik werk niet bij jullie, maar als ik bel en jullie medewerkers zijn daar niet van op de hoogte hoe er opgezegd moet worden, hoe moet een toekomstige klant dit dan doen,,

Reactie van de melder van de klacht bastiaan2

1 week geleden - Maar wat mij betreft, ik heb nog geen reactie in mijn mail ontvangen en is er vooralsnog niets door jullie opgelost

Reactie van de melder van de klacht bastiaan2

1 week geleden - En nog even dit voordat jullie dit veranderen op de website heb ik dit gekopieerd en hieronder geplakt HOEZO NIET TELEFONISCH OPZEGGEN? (ik heb gezocht op opzeggen en dit geeft VGZ als antwoord online op hun site ######################################### Wilt u opzeggen? Uw opzegging moet uiterlijk 31 december van dit jaar bij ons bekend zijn. Bel ons op 088 - 131 17 54 (bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur). Wij helpen u graag. Wilt u alleen uw aanvullende verzekering beëindigen? Dit kunt u zelf doen in Mijn VGZ. Let op: U bent verplicht om vóór 1 februari een nieuwe zorgverzekering af te sluiten. Deze gaat vervolgens met terugwerkende kracht in per 1 januari. ################################################################# Beste Nanda, en op uw site staat dus voor opzeggen:TELEFONISCH TE DOEN

Bericht van VGZ-Trias

1 week geleden - Beste Christiaan, Op de website staat een duidelijke uitleg over de tandheelkundige selectie. Graag citeer ik het voor je: ' Voor VGZ Tand Beter en Tand Best gelden enkele acceptatievoorwaarden. Bijvoorbeeld dat u jaarlijks uw gebit laat controleren, momenteel geen grote behandeling(en) ondergaat of een beugel in de planning hebt. Wij gaan dit na als u deze tandartsverzekering afsluit. Voor meeverzekerde kinderen van 8 jaar of ouder gelden acceptatievoorwaarden voor orthodontie.' Dit is de link van onze website hier kun je het zelf ook nog na lezen: https://www.vgz.nl/zorgverzekering/tandartsverzekering. Nogmaals vind ik het spijtig om te horen dat je niet de service hebt gekregen die je had verwacht. We hebben je e-mail op 1 december 2016 ontvangen. Ik neem deze e-mail zelf in behandeling en zal er voor zorgen dat je aanvraag komt te vervallen. Hopelijk heb ik je zo voldoende geïnformeerd. Groet Nanda

Bericht van VGZ-Trias

3 dagen geleden - Hoi Christiaan, Het heeft geen zin om in discussie te gaan. Alles staat juist en duidelijk uitgelegd op onze website en in onze verzekeringsvoorwaarden. Wij houden ons hierbij aan alle geldende wet- en regelgeving. Het spijt mij dat dit voor jou niet duidelijk genoeg was. Wij zullen je aanvraag zsm annuleren. Je ontvangt hier nog een schriftelijke bevestiging van. Met vriendelijke groet, Errol

Bericht van VGZ-Trias

3 dagen geleden - Beste Christiaan, Door uw onrespectvolle gedrag, laat u mij helaas geen andere keuze dan dit gesprek te beëindigen. Op verder vragen of opmerkingen zullen wij dan ook niet meer ingaan. Met vriendelijke groet, Errol

Reactie van de melder van de klacht bastiaan2

3 dagen geleden - Beste Errol, ik zie dat de reactie van Nanada weer online geplaats is door jullie. Eigenlijk zijn jullie ook een stelletje varkens door eerst de reactie van Nanda weg te halen en nu weer terug te plaatsen.. Ik dacht ook helemaal niet met u in gesprek te zijn. Dit is zeer slechte reclame voor jullie en beneden wat ik al eerder schreef elk niveau.

Reactie van de melder van de klacht bastiaan2

3 dagen geleden - En Errol blijft u alstublieft weg met uw mening hier als u iets wat heel simpel zou moeten zijn niet voor mij in order kan maken. Groeten Christiaan

Reactie van de melder van de klacht bastiaan2

3 dagen geleden - En als u niet tegen kritiek kan en u kan ook iets simpels niet bewerkstelligen alleen uw mondje open doen, zal ik u adviseren om een andere baan te zoeken want op de plek waar u nu zit hoort u dus duidelijk niet thuis. Wat ik aangeef ik wil helemaal niet met u in discussie en toch doet u dat. Los gewoon het probleem op en neem een keer uw werk serieus.

Heeft op 07 december 2016 om 16:14 geantwoord

Mocht het probleem niet binnen 5 dagen opgelost zijn
dan zal ik de zorg overheids autoriteit gaan inschakelen.
Met vriendelijke groeten,
Christiaan van M.

Reactie van de melder van de klacht bastiaan2

2 dagen geleden - Dit is het bericht van Nanda eerder deze week en uiteraard ga ik akkoord als de aanvraag zo snel als mogelijk word ontbonden Groeten christiaan van M ########################################################################################### Bericht van VGZ-Trias 4 dagen geleden - Beste Christiaan, Op de website staat een duidelijke uitleg over de tandheelkundige selectie. Graag citeer ik het voor je: ' Voor VGZ Tand Beter en Tand Best gelden enkele acceptatievoorwaarden. Bijvoorbeeld dat u jaarlijks uw gebit laat controleren, momenteel geen grote behandeling(en) ondergaat of een beugel in de planning hebt. Wij gaan dit na als u deze tandartsverzekering afsluit. Voor meeverzekerde kinderen van 8 jaar of ouder gelden acceptatievoorwaarden voor orthodontie.' Dit is de link van onze website hier kun je het zelf ook nog na lezen: https://www.vgz.nl/zorgverzekering/tandartsverzekering. Nogmaals vind ik het spijtig om te horen dat je niet de service hebt gekregen die je had verwacht. We hebben je e-mail op 1 december 2016 ontvangen. Ik neem deze e-mail zelf in behandeling en zal er voor zorgen dat je aanvraag komt te vervallen. Hopelijk heb ik je zo voldoende geïnformeerd. Groet Nanda #####################################################################################

Reactie van de melder van de klacht bastiaan2

2 dagen geleden - TOELICHTING MIjn post eerder is verwijderd, wat het probleem is nu is dat ik 3,5 week terug aangegeven heb telefonisch aan VGZ dat ik mijn aanvraag wilde cancelen, dat ik daarna nog een keer telefonisch heb gebeld met VGZ, en dat de medewerkster toen, heeft gezegd dat ze mijn overeenkomst aanvraag heeft be-eindigd, aangezien een dag later alles nog online stond in de online omgeving heb ik weer gebeld met een medewerkster die zij dat er niets was be-eindigd alleen een aantekening dat ik naar DItzo terugwildde, wat niet zo was ik zat bij DElta LLoyd omdat mijn zoon orthodontie nodig heeft heb ik na vollopen bij Delta Loyd heb ik een aanvraag bij VGZ gedaan, echter kom ik daar maar niet vanaf ondanks dat ik 3 maal gebeld heb en veel heb gechat met hun via klacht.nl. Ik heb nu 3 KEER de toezegging gehad eerste van een telefonisch medewerker daarna nogmaals 2 maal via Klacht.nl met medewerkers van VGZ. EN nog steeds is mijn aanvraag niet gecanceld. Mijn eerste verzoek tot canceling is ongeveer 3,5 week terug geweest. Zolang zij mij niet cancelen kan Ditzo mijn aanmelding niet activeren.

Reactie van de melder van de klacht bastiaan2

2 dagen geleden - Daarnaast heb ik VGZ aangesproken en ge-adviseerd om duidelijker te zijn met hun informatie, zij geven niet aan in duidelijke taal dat zij bij het pakket voor ORTHODONTIE voor kinderen GEEN VERGOEDING GEVEN als zij onder behandeling zijn van een orthodontist. Daarnaast heb ik aangegeven dat zij een nieuwe klant NIET expliciet en via een duidelijke knop of module de mogelijkheid geven online het pakket op te zeggen binnen 14 dagen. Zij zeggen op de site dat dit alleen telefonisch kan, maar de medewerkers van VGZ die aktief op klacht.nl spreken dit weer tegen en spreken elkaar ook tegen.

Reactie van de melder van de klacht bastiaan2

2 dagen geleden - In de verwijderde mail stond ook aan VGZ gericht dat zij de wet moeten kennen en heb ik gezegd dat een minderjarig kind geen eigen risico kan hebben en zij in overtreding zijn of waren met door de wet opgestelde afspraken met zorgverzekeringen. Dit is zeker van belang bij oplossing en voorkomen van problemen bij en met toekomstige klanten van VGZ. Ook heb ik in die mail geschreven dat de overheid wettelijke minimale eisen stelt aan een website die volgens mij door VGZ niet aan word voldaan. Ik heb ze daarbij doorverwezen naar ACM. Ikzelf heb in 2006 een opleiding gevolgd voor Webdesign en webpagina"s maken en heb daarbij ook een diploma gehaald. Halverwege 2007 begin 2008 heb ik beroepsmatig zitten bellen voor zorgmaatschappijen zoals Achmea Zilveren kruis en groene landen. IK heb toen samen met 10 collega's examen moeten doen in eerste instantie van de 11 mensen kwamen er 9 opdagen of konden aanwezig zijn, 22 procent is toen geslaagd oftewel 2 van de 9 personen, waarvan eentje met goed gokken ook uitkwam op een 6 en ikzelf geslaagd ben toen met cijfer 8. Ik kan dus aardig inschatten of een verzekeringsbedrijf zich aan de wet houdt of niet. En ik weet dus eigenlijk zeker dat VGZ zich niet houdt aan de afspraken die gemaakt zijn met de overheid. Wat heeft dat voor funktie op mijn probleem? Aangezien ik in de veronderstelling was dat VGZ de wet goed toepast, begreep ik dat mijn zoon wel verzekerd was voor zijn ORTHODONTIE. Ik ben niet zomaar een consument maar heb een verleden dat ik ook op de klantendesk van zorgverzekeringen heb gezeten en ook Cum Laude ben afgestudeerd in deze moeilijke stof /materie. En toch ben ik er ingestonken letterlijk. Ik ben toen gaan kijken welke minimale eisen de overheid aan een website stelt of mag stellen, en ik kan alleen maar cocluderen dat VGZ daar niet aan voldoet. Dat heb ik ze naast dat ik mijn overkomst met hun wilde be-eindigen duidelijk willen maken. Als je dan 6 dagen verder zit op klacht.nl en er komt een of ander medewerker die niet de moeite neemt om je verhaal te lezen, zegt dat hij zich met zijn VGZ aan de wettelijke eisen houdt en nog meer persoonlijk gaat etaleren naar mij toe word ik daar dus min of meer ge-aggiteerd. Ik ben nog steeds dus online in hun online omgeving van VGZ dus met canceling van mijn aanvraag is nog steeds niets gedaan en daarvoor heb ik mijn probleem bij klacht.nl ge-etaleerd zodat anderen ook kunnen lezen wat er wel of niet fout is aan VGZ. Ik blijf natuurlijk dwarsliggen en dat is ook logisch als VGZ mijn aanmelding niet kan cancelen. Ik heb ook begrepen dat het probleem van canceling is dat het een verzekering is die in de toekomst is afgesloten en dat medewerkers of directeuren daar bij VGZ niet bij kunnen en niet kunnen cancelen zo begreep ik min of meer wat het probleem was van een van de telefonische werknemers van VGZ. Dit is eigenlijk te zot voor woorden zou ik zeggen, dus eigenlijk zou ik een afspraak moeten maken met de webdesigner van VGZ om mijn probleem op te kunnen lossen. En normaal als iets op klacht.nl word gezet word er meteen of direct naar een oplossing gezocht of buiten klacht.nl zo snel mogelijk wat verkeerd ging rechtgezet, maar dit is voor klacht.nl misschien ook uitzonderlijk dat een bedrijf zoals VGZ na een hele week nog niet datgene heeft rechtgezet wat bij hun min of meer fout gegaan. Ik als consument gaat dan ook naar andere dingen kijken en logisch.

Reactie van de melder van de klacht bastiaan2

1 dag geleden - Ik heb met succes een andere zorgverzekering kunnen aktiveren, ik heb van medewerker 4 van VGZ een e-mail gehad waarin zij heeft aangegeven dat de aanvraag voor de zorgverzekering is vervallen bij VGZ. Ik wil hier geen reclame maken voor een andere zorgverzekering maar ik wil toch benadrukken dat u beter een verzekering bij Delta LLoyd kan nemen, namelijk, Delta LLoyd heeft een duidelijke site en vergoedt zonder voorwaarden orthodontie voor kinderen tot het maximale bedrag. Delta gaat vaak nog iets verder en gaf geen factuur en eigen bijdrage aan mijn zoon die onder de 18 jaar is. Ook zat er een duidelijke opzeg link bij het inloggen met DIGID op hun website voor alle drie de verzekerden in de maand November. Er zijn dus zeker wel verzekeringen die zich netjes en letterlijk aan de wet en afspraken houden die alle zorgverzekeringen hebben gemaakt met de overheid. Dat betekend dus dat Delta LLoyd en zijn medewerkers en management netjes juist en voldoende goed opgeleid zijn, zonder overbodige poespas. Helaas is ons maximale vergoeding bereikt en dat was de reden waarom we op zoek waren naar een ander alternatieve verzekering en voor dit moment een jaartje, volgend jaar (na jarenlange tevredenheid) niet bij Delta LLoyd zijn verzekerd,

Alle klachten die gemeld zijn door bastiaan2