Mijn Klacht:
Overgestapt naar van de Bron mede vanwege de welkomstbonus die zij aanbieden. Alles verloopt goed, maar helaas gedurende het jaar een financieel dipje waardoor ik 2 premies storneer en er meteen een betalingsregeling voor aanvraag, ook wilde ik de nieuwe maand hierin meenemen. Op de website staat aangegeven dat je 1 keer een betalingsregeling kunt aanvragen en dat is het wel. Blijkt dat je maar voor 2 maanden een betalingsregeling kunt krijgen, dus ik moeilijk gedaan om alsnog 1 premie te betalen. Volgende probleem: ze schrijven het alleen maar op de 20e van de maand af en ik krijg zoals de meesten mijn salaris op de 23e. Geen mogelijkheden om hier van af te wijken….. Vond dit al klantonvriendelijk.
Krijg nu de jaarrekening en GEEN welkomstbonus. Blijkt inderdaad in de voorwaarden te staan dat als er meer dan 1 keer betalingsverzuim is geweest, dat je hier dan geen recht op hebt en in de kleine lettertjes dat als een bedrag gestorneerd is, dit meteen als betalingsverzuim zal worden gerekend, ondanks dat je het misschien meteen of paar dagen later betaald.
De reden dat ik dit post, is dat zij hier als enige energiemaatschappij gebruik maken van een manier om makkelijk onder het toekennen van een welkomstbonus uit te komen en er totaal geen sprake is van coulance of wat dan ook. Iemand die even krap zit vanwege een bepaalde reden geven zij op deze manier nog even lekker een schop na, ondanks dat zij meteen contact opnemen om het te regelen en er dus geen sprake van onwil is.
Ik kreeg zelfs als reactie terug dat ik pas NA 4 dagen contact had opgenomen om een betalingsregeling te treffen en de reden is simpel: ze zetten halve informatie op de website en ik wilde de nieuwe maand ook meenemen in de regeling, dus moest ik op die incasso wachten.
Ik heb dit meerdere keren uitgelegd, maar zoals ik al bij anderen had gelezen blijven ze bij hun standpunt en is hier niets aan te doen.
Vandaar dat ik iedereen aanraad om gewoon van een andere leverancier gebruik te maken, want er is bij dit bedrijf absoluut geen sprake van meedenken met de klant klantvriendelijkeheid en coulance.
Gewenste Oplossing:
Welkomstbonus, maar dat gaat niet gebeuren en ik hoef ook geen reactie van van de Bron, want dat is weer hetzelfde standaard verhaaltje over tijdig de leveranciers betalen (wat niet op gaat, want ik storneer bedragen die zij allang aan ze betaald hebben) en dat je maar 1 betaalverzuim mag hebben.