Klacht: Weigering van m’n 4 jarige zoontje onterecht

op 19 juli 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Goedenavond Arriva,

Ik wilde graag een klacht indienen over een buschauffeur van jullie bedrijf die dinsdagavond om 20.12 de bus 88 op kralingse zoom reed richting Dordrecht.
ik wilde naar binnen en checkte netjes in vervolgens vroeg hij me hoe oud m’n zoontje was en wilde die een kaartje van 4 euro afrekenen, maar omdat m’n zoontje volgens m’n schoonmoeder waar die altijd mee naar Zwijndrecht reist met deze bus, was deze reis gratis voor kinderen tussen 4 en 11 jaar. Ik had op dat moment ook geen contant geld bij me, waarop de chauffeur me gewoon naar buiten stuurt. Achteraf bleek dat m’n zoon gewoon gratis mee mocht en ik dus voor niks 2 uur in de hitte moest wachten. Ik ben erg nijdig op die buschauffeur en graag ontvang ik tekst en uitleg.

Mvg

Seth Goodchild

Compensatie en een beleid waar alle buschauffeurs op de hoogte zijn van de regels.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 19 juli 2016 om 20:50 geantwoord

Beste Seth,

Niet leuk om te lezen dat je zoontje is geweigerd door de chauffeur. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt.

Kinderen t/m 11 jaar mogen inderdaad gratis mee. Ze horen van de chauffeur een kinderritkaart te ontvangen. Spijtig om te lezen dat het dit keer niet zo is gegaan. Klachten over het gedrag van onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Ik heb je klacht daarom doorgestuurd naar de vestiging waar dit verder wordt uitgezocht en wordt besproken met de chauffeur. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze chauffeurs. Wij verwachten van hen dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om reizigers een optimaal reiscomfort te bieden.

Excuses voor het ervaren ongemak van vanavond!

^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door SethGoodchild