Klacht: Weigering om te veel betaalde voorschotten te verrekenen

op 06 september 2016 over Energieflex in de categorie Energieleveranciers

Energieflex is in overleg met de vorige leverancier en heeft in eerste instantie vergeten mijn verzoek te honoreren. De telefonische medewerker heeft vergeten mijn verzoek door te geven. In tweede instantie kreeg ik een andere medewerker aan de lijn die er wel in slaagde mijn verzoek door te geven. Er is een voorschot van € 450 betaald, en er zijn twee maandelijkse voorschotten gedaan van € 300. Mijn eigenlijke verbruik ligt rond de € 60. Ik wil graag mijn verbruik verrekend zien met het teveel betaalde. Dat is volgens Energieflex onmogelijk omdat ze niet precies weten welke beginstand er gehanteerd moet worden. Een rekening van de vorige leverancier wordt voor het gemak even bij hun rekening opgeteld omdat ik een schuld bij de vorige leverancier zou hebben. Juridisch volledig fout. Energieflex moet heel gemakkelijk een beginstand kunnen uitlezen vandaf de dag dat ik een contract heb afgesloten. Daar moet ik voor betalen. Om uit te zoeken wat de beginstand is moet ik nu twee maanden wachten en boetes plus opwaarderingskosten betalen

Wanneer mijn teveel betaalde voorschotten gebruikt worden voor de energielebering. Ik heb op dit moment rond de € 900 teveel aan Energieflex betaald - waarvan € 450 vootschot is. De overgebleven € 450 wil ik gebruiken om mijn energie te betalen, waar het voor is bedoeld.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Energieflex over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Energieflex in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Hulsberg10