Klacht: Weigeren toegang tot vliegtuig, ondanks het tonen van een opstapkaart (met stoelnummer)

op 05 oktober 2017 over KLM in de categorie Vliegmaatschappij

Afgelopen zondag 1 oktober reisde ik samen met mijn vrouw van Manchester (terug) naar Amsterdam (vlucht KL 1096), geplande vertrek om 19:35 uur. ’s Ochtens heb ik rond 10:30 succesvol ingecheckt vanuit ons hotel (opstapkaart en stoelnummer uitgeprint).

’s Avond ruim op tijd zijn wij op het vliegveld aangekomen. Toen de gate openging werd mijn opstapkaart geweigerd (mijn vrouw mocht het vliegtuig wel in). Mij werd – ondanks de getoonde opstapkaart – de toegang tot het vliegtuig geweigerd.
‘Out of the blue’ werd mij gevraagd of ik mijn email wel had gecheckt. Ik zou een email ontvangen hebben waarin werd medegedeeld dat ik (en niet mijn vrouw) was overgeboekt naar een eerdere vlucht. Hoe laat die email was verzonden weet ik niet, want ik heb NIMMER een email, met een dergelijke boodschap ontvangen. Na veel heen en weer gebeld (en protest van mijn kant) werd ik uiteindelijk – met vertraging – toch toegelaten (de gate was toen al geruime tijd gesloten). Er bleek toch nog een stoel (niet de stoel zoals vermeld op mijn opstapkaart) beschikbaar te zijn.

Wij hebben een (dure) reis geboekt bij de KLM in de verwachting dat dat een betrouwbare maatschappij is.
Ik ben ZEER teleurgesteld in werkwijze van de KLM, omdat:
a) Ik ondanks het tonen van een opstapkaart, toch werd geweigerd.
b) De niet gepaste mededeling dat ik een email zou hebben ontvangen, die ik NIET heb ontvangen. (Het deed voorkomen dat IK EEN FOUT HAD GEMAAKT!)
c) De stress die hiermee gepaard ging (het was de laatste vlucht op zondag en de volgende dag was voor mij een normale werkdag).

NB: Eenmaal in het vliegtuig bleek maar één van de vijf beschikbare stoelen in de eerste klas bezet te zijn. Hierdoor werd mijn boosheid – of sterker teleurstelling – nog groter.

U zult begrijpen dat ik beslist niet tevreden ben met de werkwijze van de KLM. En ben zeer benieuwd hoe u mij tegemoet komt in mijn ervaren reisbeleving.

In afwachting van uw reactie,

Eldert Boersma (ev Jans Margriet ten Napel)
Belle van Zuylenlaan 6
1902 PM Castricum
eboersm@zonnet.nl
06030108790

Vlucht KLM 1096
Reserveringsnummer (terugreis): S84ZMK

Ik ben pas tevreden als ik bereid ben de volgende keer weer met de KLM te vliegen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt, en wil dat ook niet.
Compensatie voor de stress wordt op prijs gesteld.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KLM

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KLM nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Eldert Boersma