Klacht: wederom rijdt de trein van Gouda naar Alphen a/d Rijn NIET!

op 16 maart 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Het is werkelijk dramatisch! Mijn dochter studeert in Alphen a/d Rijn en wordt dagelijks op school verwacht. Echter door de dramatische dienstregeling van de NS valt met ZEER veel regelmaat een trein uit. Reden: niet bekend of defect! Er wordt geen vervangend vervoer geregeld in de vorm van een bus o.i.d.. Nee, de studenten worden verzocht om via Woerden te reizen. Gevolg: TE LAAT op school! EN kom je de les niet meer in.
Uiteraard wordt er gezegd; neemt u een trein eerder, overkomt het u dan, heeft u in ieder geval voldoende tijd! NS speel eens in op je reiziger! Inmiddels weet ik dat de dienstregeling tussen Gouda en Alphen als eerste uitvalt wanneer een hoog ziekteverzuim is en het personeel op een ander traject wordt gezet! Lekker gemakkelijk! Los het probleem nu eens op en hou je aan de dienstregeling zoals deze op de site wordt aangegeven. Weet iedereen waar hij/zij aan toe is!

Ik ben tevreden wanneer de trein 'gewoon' rijdt. Bij storing of defect dat er vervangend vervoer wordt ingezet en niet dat men een uur langer moet reizen met als gevolg te laat op school, je niet meer de les kan volgen!

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 20 maart 2017 om 12:33 geantwoord

Geachte mevrouw Groenendijk,

Hartelijk dank voor uw reactie welke wij op 16 maart 2017 via Klacht.nl hebben ontvangen. U ontvangt dit antwoord zowel via Klacht.nl als ook van de Klantenservice van NS. Wilt u reageren of vragen wij u om iets naar ons op te sturen? Dan kan dat door de e-mail welke u van NS zelf krijgt, te beantwoorden.

U geeft aan dat uw dochter structureel te maken heeft met vertraging op haar traject van Gouda naar Alphen a/d Rijn. Het spijt mij te vernemen dat de dienstregeling op dit traject nog niet naar wens verloopt. Mijn excuses hiervoor.

Uw signaal heb ik inmiddels doorgegeven aan de managers die verantwoordelijk zijn voor een punctuele uitvoering van de dienstregeling op uw traject. Uw signaal is aanleiding om kritisch naar onze dienstverlening te kijken en zo nodig maatregelen te treffen. Wij danken u voor de moeite om uw ervaring aan ons door te geven.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

NS Klantenservice.

Heeft op 20 maart 2017 om 13:41 geantwoord

Het antwoord is voor mij niet voldoende. Reden: het is een bureaucratisch antwoord waarop geen enkele wijze een terugkoppeling kan plaatsvinden.
Wat als deze week wederom een trein uitvalt. Moet ik dan weer de gehele procedure volgen om een melding te maken? Of kan ik een rechtstreeks nummer bellen om direct aan te geven; hi, de trein rijdt vandaag weer niet! :) Kunt u ervoor zorgen dat mijn dochter (en vele andere studenten) toch op tijd in de les zijn in Alphen?

Alle klachten die gemeld zijn door Irien