Klacht: Webshop levert bestelling niet en is onbereikbaar

op 01 augustus 2020 over Beslist.nl in de categorie Media

Ik had via beslist.nl een plant besteld voor €18,90 bij unit4sales.com op 672020 met een zogenaamde levertijd van 2-3 werkdagen (onderstaande link is wat ik had besteld).

Echter heb ik slechts een bevestiging gekregen van de bestelling via beslist.nl nadat ik met iDeal had betaald maar is er verder door unit4sales.com niks geleverd of enige contact opgenomen. Hun uiterst slechte bereikbaarheid (op werkdagen tussen 17:00 en 18:00) bleek alsnog niet te kloppen na vele pogingen te hebben geprobeerd te bellen kreeg ik altijd gelijk voicemail en na een bericht in te spreken namen ze ook geen contact op. Desondanks dat beslist.nl een zogenaamd OK garantie biedt, lijkt dit verder ook niks te betekenen aangezien ze op hun site vermelden geen verantwoordelijkheid te nemen voor het leveren van producten van een webshop en ik dus zelfs contact moet opnemen met de webshop (wat dus niet kan).
Van beslist.nl vind ik dit ook erg misleidend want je gaat er vanuit zo’n webshop enigzins te kunnen vertrouwen als een product via hun site wordt gekocht. Toen zelf naar de site ging van unit4sales.com zag ik ook dat het er erg onprofessioneel uitzag en zou ik nooit het hebben vertrouwd om iets van te bestellen.

De OK Garantie leek dan ook fijn initieel maar blijkt dat je dan een klacht moet indienen bij hun geschillencommissie waarbij de kosten voor dat proces tussen de 25 en 150 euro kunnen kosten en na het onderzoek kan je dan die kosten (deels) terugkrijgen. Dat motiveert een klant niet bepaald een klacht in te dienen bij een problematische bestelling van een relatief lage waarde. De kosten en omslachtig proces om een klacht in te dienen bij de geschillencommissie zijn ook niet duidelijk bij deze zogenaamde OK garantie op het moment dat je de omschrijving ervan leest bij het bestellen, dat wordt pas duidelijk als je een klacht in wilt gaan dienen.

Als ik mijn geld terug heb, of mijn bestelling spoedig (binnen een week) geleverd krijg.

Daarnaast zou ik het liefst een gevolg willen zien voor unit4sales.com dat ze zo slecht bereikbaar zijn en mijn product niet leverden, en zou Beslist.nl hun OK garantie transparanter en makkelijker kunnen maken voor de consument om te voorkomen dat hier misbruik van wordt gemaakt en niet kosten wordt verhaald op het feit dat een klant hun ontevredenheid uit over een bestelling.

Ik kan begrijpen dat het moeilijker is om gevolgen voor de unit4sales.com en beslist.nl te verwezenlijken maar wil ik minstens wel mijn geld terug of mijn product geleverd hebben.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Beslist.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Beslist.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Freek88