Klacht: Pure willekeur bij berekening watergebruik

op 16 januari 2018 over Waterbedrijf Groningen in de categorie Waterleidingbedrijf

Op 6 januari 2018 kreeg ik bericht van het Waterbedrijf Groningen dat ik dermate weinig water had verbruikt dat ze mijn opgegeven verbruik eigenhandig corrigeerde. Na telefonisch contact bleek ik een waterverbruik van 34 kuub te hebben gehad. Ongeveer 1/3 van het normale gebruik toen ons gezin nog uit 3 personen bestond. Onze zoon is in januari 2017 zelfstandig gaan wonen waardoor het waterverbruik enorm afnam. Daarnaast zijn we door omstandigheden een aantal weken in het buitenland geweest en hebben we heel bewust (zuinig) water verbruikt. Het waterbedrijf gaf aan dat de watermeter waarschijnlijk defect was. Dat concludeerde men gewoonweg op het opgegeven verbruik. Niemand heeft de meter gecontroleerd! Ik ging niet akkoord met de handelswijze waarna men mij vroeg wat ik dan wilde betalen… Ik heb aangegeven dat ik 34 kuub wilde betalen, hetgeen we verbruikt hadden. Het waterbedrijf stelde 90 kuub voor en uiteindelijk paste men het verbruik aan op 70 kuub. Ik heb inmiddels een energieafrekening ingezonden die hetzelfde beeld gaf. Verbruik enorm afgenomen na de verhuizing van onze zoon. Het waterbedrijf gebruikt zijn monopoliepositie door zich zo op te stellen. Ik heb 30 jaar ongezien de nota’s betaald. Nu worden we gestraft voor bewust waterverbruik en geeft men ongezien aan dat de meter defect is. De meter zou na verloop van tijd zelf stil gaan staan… Bij controle blijkt de meter gewoon te werken.

Wij willen gewoon het gemeten verbruik betalen: 34 kuub.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Waterbedrijf Groningen over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Jos Dekker 1961