Klacht: Wasmachine Manchet na 1,5 jaar kapot? Geen garantie!

op 16 juli 2017 over Bosch in de categorie Electronica - Wasmachines

De Bosch WAY32541NL blijkt na 1,5 jaar behoorlijk te lekken tijdens het wassen. Het blijkt dat de rubberen afdichting waar de deur tegenaan komt lek is. Er is een stukje uit. Hoe dat komt? Geen idee, maar de klantenservice weet te melden dat dit onze eigen schuld is.
Mogelijke oorzaak: het wassen van spijkerbroeken. Want aan spijkerbroeken zitten knopen die dit kunnen veroorzaken. Dus geen garantie.

Ik vind dit een slechte zaak. Volgens mij is het opstaande randje gewoon te dun als deze kan inscheuren door was wat er tegenaan komt. Een wasmachine moet toch spijkerbroeken kunnen wassen? Dus naar mijn mening is dit een ontwerpfout. Maak de afdichting van de deur zodanig dat spijkerbroeken hier niet langs kunnen gaan tijdens het wassen (ik heb nooit problemen gehad bij andere wasmachines hiermee).

Ik heb de reparatie zelf uitgevoerd toen ik de prijzen van de reparatie te horen kreeg. Enkel de rubberen ring is al 55 euro. Die heb ik dus zelf moeten betalen.

Bosch moet erkennen dat het een ontwerpfout is dat tijdens het wassen de rubberen afdichting kapot kan gaan. Ik wil de aankoop van de vervangende onderdelen terug.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bosch

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bosch nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door nlubbers