Klacht: Wasmachine ewf1476gdw na 36mnd defect

op 11 juli 2016 over Electrolux in de categorie Electronica - Wasmachines

Onze wasmachine is na +36 mnd stuk gegaan, nu is de officiële garantie periode 24 mnd. maar naar enig onderzoek van een specialist blijkt dat de computer module stuk is. a €200,- nu komt Electrolux met een maximaal reparatie tarief van €235,- incl. voorrij kosten. dit gaan wij dat zo goed als zeker volledig betalen. nu vindt ik persoonlijk dat aan een machine die in een 2 persoonshuishouden na 36 mnd stuk gaat geen reparatie kosten mogen zitten.

Wanneer Electrolux de reparatie kosten op zich neemt. dit omdat een computermodule niet na 36 mnd stuk mag gaan.
en als blijkt dat de reparatie verwijtbaar is aan het gebruik of gebruiker dan ben ik bereidt de €235,- te betalen.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Electrolux over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Electrolux in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Electrolux een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Electrolux

Heeft op 15 juli 2016 om 14:52 geantwoord

Uit onze gegevens blijkt dat er nog geen diagnose door onze eigen service dienst is gesteld. Om na te gaan wat wij kunnen betekenen zal eerst een diagnose door ons gesteld dienen te worden. Mocht blijken dat de module defect is en er geen sprake is van een defect welke ontstaan is door het gebruik dan zal ons maximale reparatietarief gezien de leeftijd van het apparaat inderdaad 235 euro bedragen. Dit bedrag is inclusief voorrijkosten, arbeidsloon en onderdelen. Als tijdens de diagnose blijkt dat er meer defect is zijn de kosten voor u maximaal 235 euro (mits er geen sprake is van een gebruikersfout). Mocht u gebruik wensen te maken van ons aanbod willen wij u vragen een afspraak in te plannen. U kunt ons bereiken op 0172 468 172. Wij zien echter geen aanleiding om de reparatie kosteloos uit te voeren.

Els
Electrolux Webcare

Heeft op 15 juli 2016 om 18:03 geantwoord

Beste Els, Electrolux,

U zult begrijpen dat de (nogmaals) geboden oplossing onvoldoende is. Ik begrijp niet dat Electrolux staat voor een reparatie van €235,- van een machine met een nieuwprijs van ~€500,- na 36 mnd. Dat het geen Miele is dat wist ik voor de aankoop maar een levensduur van 36 mnd is mijn inziens wel erg kort. zulke hoge reparatie kosten voor ondeugdelijk kwaliteit, die niet te verwijten is aan gebruik kan ik echt niet rechtvaardigen... Heb de hoop opgegeven en een ander merk machine gekocht voor mij nooit meer Electrolux of AEG! Oja en in mijn omgeving ook niet meer...

Alle klachten die gemeld zijn door Robert Freriksen