Klacht: wachtwoord herstellen

MevrouwBrink op 29 juli 2014 over DigiD in de categorie klachtmelden

Nadat ik mijn wachtwoord voor DigiD vergeten was heb ik een herstelcode aangevraagd. Deze ontving ik na een week en heb vervolgens de code ingevoerd op www.digid.nl. De site geeft aan dat ik nu mijn nieuwe wachtwoord kan gebruiken. Echter kan ik zowel bij de Belastingdienst als bij DUO niet inloggen. Na één keer mijn nieuwe wachtwoord ingevoerd te hebben zegt de site dat ik al drie keer een verkeerd wachtwoord heb ingevuld. Echter had ik mijn nieuwe wachtwoord zorgvuldig opgeschreven en ben ik ervan overtuigd dat dit het juiste was. Vervolgens heb ik de helpdesk gebeld en die konden niks voor mij betekenen. Er kon geen link gestuurd worden om het wachtwoord te wijzigen oid en ook mijn account kon niet gereset worden. De enige optie was weer een nieuwe herstelcode aanvragen of een heel nieuw DigiD. Dit betekend dat er weer vijf werkdagen overheen gaan waardoor ik nu een aantal belangrijke zaken voor de volgende maand niet kan regelen. Ik kan mijn lening niet wijzigen (waardoor ik de maand niet rond kan komen), me niet inschrijven bij mijn nieuwe gemeente en ook mijn zorgtoeslag kan ik niet aanpassen. Ik heb gevraagd om een spoedaanvraag maar ook dit bestond niet. Ik vind het ongelooflijk dat er in deze digitale tijden nog zo moeilijk gedaan wordt om het wijzigen van een wachtwoord. Daarnaast functioneert het systeem niet, want ik heb keurig alle stappen gevolgd. Ten slotte vind ik de hulp die ik vervolgens kreeg onder de maat om dit probleem te verhelpen.

Ik ben tevreden wanneer het systeem goed functioneert en correct kan tellen hoe vaak ik een wachtwoord in typ. Zodat het systeem pas aangeeft "u heeft uw gebruikersnaam en/of wachtwoord onjuist ingevoerd" wanneer ik ook daadwerkelijk drie keer mijn wachtwoord verkeerd heb ingetypt (en niet al na één keer, zoals nu het geval is). Daarnaast ben ik pas volledig tevreden als ik mijn wachtwoord online kan wijzigen of wanneer de brief met een herstelcode gewoon de volgende dag bij mij in de brievenbus ligt (dat een spoedaanvraag mogelijk wordt).

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DigiD

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over DigiD nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door