Klacht: Wachttijd klantenservice en communicatie algemeen

op 14 september 2018 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

31 augustus een online bestelling geplaatst. 6 september een mail van Ikea gekregen waarin mijn bestelling bevestigd word (levertijd 4 tot 5 dagen staat op de site). Na bestudering van een meegestuurd PDF bestand zie ik dat de verwachte leverdatum op 10 oktober staat!
Klantenservice gebeld…. Dat heb ik geweten! Pas na ruim een uur in de wacht te hebben gestaan en gedurende dit uur naar de meest afgrijselijke muziek te moeten luisteren iemand aan de lijn. Heel veel sorry, sorry en sorry’s later blijkt een aantal van mijn bestelde artikelen niet op voorraad te zijn. Maar volgens de klantenservice medewerker had ik dat kunnen weten want daar was ik toch van op de hoogte gesteld. Niet dus.

Ikea moet misschien eens een deel van hun niet onaanzienlijke winsten in de klant gaan investeren. Een bereikbare klantenservice. Een duidelijke communicatie tussen ikea en de klant.
Misschien moet ikea eens bij AliExpress in de leer. Deze mensen snappen exact hoe je met klanten communiceer en dus tevreden hou!

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sjoerd Adema