Klacht: Wacht al 8 weken op reparatie van inductiekookplaat Bauknecht

Andy Wachelder op 02 januari 2020 over Whirlpool in de categorie Electronica - Wasmachines

Eind november ging onze inductiekookplaat van Bauknecht kapot. Er was een foutmelding te zien op het display. Omdat het vrijdagavond was konden we niet meteen contact opnemen met de onderhoudsafdeling. Wel op internet gezocht naar de foutmelding. Gedaan wat daar stond om het euvel te verhelpen maar dat werkte niet.
’s Maandags 2 december telefonisch contact met naar bleek de Whirlpool klantenservice (die handelen ook problemen met Bauknecht-apparatuur af, zo bleek) Afgesproken wanneer dat er een monteur zou komen, 16 december, zo’n twee weken later.
Monteur zou ’s ochtends komen maar melde zich pas telefonisch na enen. Om twee uur stond ie tenslotte aan de deur. Om half drie kreeg ik te horen dat hij niets kon doen want er was een printplaat kapot en die had ie niet bij zich; die moest besteld worden…. Knap dat die man dat kon zien want hij had de binnenkant van de hem onbekende kookplaat nog niet gezien omdat hij niet wist hoe die open moest (zo bleek uit een telefonisch overleg met een collega…)
Die avond kreeg ik een mailtje dat ze een afspraak hadden ingeboekt voor op Oudejaarsavond dinsdag 31 december.
Op 30 december was deze afspraak nog steeds niets terug te vinden online, had dus geen enkel idee wanneer die monteur nou precies zou komen. ’s Ochtends vroeg kreeg ik een telefoontje dat de afspraak die dag niet door kon gaan vanwege ziekte van de monteur, ik zou wél die dag nog teruggebeld worden voor een nieuwe afspraak. Dat gebeurde dus niet…
Op 2 januari weer gebeld waarop mijn vrouw te horen krijgt dat er voor 21 januari een afspraak in de agenda staat. Als mijn vrouw de medewerker eraan herinnerd dat wij al ruim een maand zonder kookplaat waren bleek ineens dat er een overleg gepland stond (…) vanwege de urgentie van ons geval. Wederom de verzekering dat wij die dag gebeld zouden worden met de uitslag van die bespreking.
Dat was vandaag; toen mijn vrouw zojuist om even na half vijf belde kreeg ze te horen dat die afdeling al om half vijf gesloten was en dat de medewerker die zij aan de lijn had op dat moment geen idee had van hoe of wat en de mededeling dat wij dus wel morgen terug gebeld zouden worden… Toen mijn vrouw zei dat ze daar dus absoluut geen vertrouwen meer in had betuigde de medewerker zijn teleurstelling over onze houding en eindigde het gesprek met de herhaling dat wij gebeld zouden worden. Wij kunnen nu dus al vijf weken niet koken!
Vervolg:
Er werd dus niet terug gebeld door Whirlpool… Niet naar mobiel noch naar het vaste telefoonnummer. Is het zo raar dat we geen vertrouwen meer hebben in die toko?!
Vervolg 2
Vorige week werd de toezegging gedaan en een afspraak gemaakt voor het vervangen van de inductiekookplaat door een nieuw exemplaar met een vernieuwde garantieperiode. Dat is afgelopen dinsdag, 14 januari gebeurd. Daarnaast ook nog voor een halfjaar afwastabletten gekregen. Eind goed, al goed. Wij kunnen weer koken!

Als we weer een werkende kookplaat (gerepareerd of vervangen) hebben. En een vergoeding voor al die afhaal warme maaltijden. Dan laat ik de in de soep gelopen kerstmaaltijd en het Nieuwjaarsmenu maar voor wat het is.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Whirlpool

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Whirlpool nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Andy Wachelder