Klacht: WAARSCHUWING ! PREMIE ZOEK BIJ UNIVE ZORG WAARSCHUWING !

op 06 december 2014 over Unive in de categorie Verzekering

Reeds maandenlang stuurt Univé Zorg mij aanmaning op aanmaning omdat ik mijn maandelijkse premie niet zou voldoen. Per eerste van elke maand wordt de premie aan de “verzekeraar” voldaan maar elke maand, soms drie weken later rolt er weer een aanmaning in de bus. Na overleg met een medewerker van Coöperatie VGZ werd mij geadviseerd een klacht in te dienen. Toen ik aangaf reeds 22 brieven te hebben gestuurd en ontelbare telefoontjes had gepleegd was de persoon stomverbaasd. Hij opperde in eerste instantie als grap de verschuldigde premie drie weken voor de eerste van de nieuwe maand de premie te betalen dan zou het wel afgelopen zijn ……… niet dus ik betaalde op 11 november 2014 de premie van december 2014. Vandaag 6 december rolde er weer een aanmaning in de bus, de premie van december was niet binnen!, raar want op 21 november belde ik met deze ” verzekeraar” en deelde men mij mee dat de premie binnen was, reactie medewerker “u bent wel erg vroeg met uw betaling” en nu is het geld weer weg. Klantnummer, BSN en geboortedatum ten spijt, de premie is weg.
Ik heb deze “verzekeraar” vandaag maar € 500,- overgemaakt zodat ze niet in de financiële problemen komen en om hun praktijken toch maar wat lonend te maken. EEN GOEDE RAAD VOOR EEN IEDER DIE OP DIT MOMENT OVERWEEGT OM OVER TE STAPPEN NAAR UNIVE KIJK UIT WAAR JE AAN BEGINT ! ER ZIJN VELE VERZEKERAARS DIE HUN ADMINISTRATIE WEL OP ORDE HEBBEN EN BIJ HEN LOOP JE NIET HET RISICO ONVERZEKERD TE GERAKEN. IK HEB INMIDDELS DE ZORGAUTORITEIT GEINFORMEERD EN TEVENS VERZOCHT OM EEN AFSPRAAK OP HET MINISTERIE VAN SOCIALE ZAKEN EN WERKGELEGENHEID TE KRIJGEN.

IK WEET HET NIET MEER

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Unive over deze klacht.

2 jaren geleden - ?

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Unive in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht o drenthe

2 jaren geleden - Je lacht je beroerd, nu vragen ze om nadere gegevens zoals klantnummer etc. Het staat er allemaal op, ook bij de "gift" van € 500,-- heb ik toch echt duidelijk vermeld dat het geld van mij afkomstig is. Ik heb er nog bij gezet dat als ze nog meer wilden graaien ze het maar moesten laten weten, dan stort ik nog wat bij...............SCHANDE! Ondertussen heb ik al heel wat potentiele overstappers kunnen behoeden voor de verkeerde stap. Dat is dan mijn genoegen aan deze zaak.

Reactie van de melder van de klacht o drenthe

2 jaren geleden - Vanmiddag nog maar eens gebeld met deze "zorgverzekeraar". Geen automatische afschrijving en ook niet de beloofde acceptgiro ontvangen voor de premie januari 2015.Die acceptgiro kunnen ze niet adresseren natuurlijk, want een medewerker deelde mij mee dat ik op een geheim adres woonachtig ben..........ja dan kun je natuurlijk ook geen brief sturen he........En toch woon ik al bijna dertig jaar op het WEL bij hen bekende adres! Op mijn vraag of ze een bevestiging kunnen sturen dat ze elke maand een acceptgiro toesturen kreeg ik als antwoord van meneer Tarisi "dat kan niet meneer" en daar moet je het dan maar weer mee doen. Wel hoop ik dat ze een hoop plezier hebben gehad met het bedrag van € 500,- Hoe slecht kan een "verzekeraar" als Univé zijn. En dan vanmiddag ook nog doodleuk aan de telefoon zeggen dat de zaak is opgelost! ER IS NIETS OPGELOST!

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Unive een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Unive

Heeft op 16 januari 2015 om 14:38 geantwoord

In het laatste contact vroeg de heer Orsel om een schriftelijke bevestiging van het wijzigen van zijn betaalwijze naar acceptgirokaart. Dit heb ik dan ook naar hem verzonden.

Hij heeft toen aangegeven dat het daarna klaar was en hij tevreden was. Ik ga er dan ook van uit dat de zaak hiermee is afgedaan.

Heeft op 31 juli 2016 om 11:27 geantwoord

TOT OP DE DAG VAN VANDAAG IS DEZE ZAAK NIET OPGELOST! ZE HEBBEN NOG GELD VAN ME EN VERREKKEN HET TERUG TE STORTEN. BINNENKORT HEB IK VRIJE TIJD GENOEG EN GA IK DE ZAAK MET EEN AANTAL MENSEN UITZOEKEN DIE OOK DERGELIJKE PROBLEMEN HEBBEN. ER IS MAAR ÉÉN OORZAAK, NAMELIJK ARROGANTIE EN NIET IN WILLEN ZIEN DAT UNIVE OOK FOUTEN KAN MAKEN.

Alle klachten die gemeld zijn door o drenthe