Klacht: Waardeloze service

op 09 augustus 2016 over plattetv.nl in de categorie Internetshops - Elektronica

Mijn Harman Kardon BDS 270 speelt geen enkele disk meer af, volgens de medewerker(van plattetv.nl) is dit een bekend probleem bij dit type HK.

M’n vorige set (LG), welke ik ook bij Plattetv.nl had gekocht, is 3 of 4x terug geweest voor reparatie eer deze in aanmerking kwam voor een terugname regeling.

Ik heb toen (op aanraden van een medewerker van plattetv.nl) met bijbetaling deze HK set gekocht.
De set word voornamelijk gebruikt om radio te luisteren en verder voor het geluid van de tv af te spelen en af en toe voor de Apple tv.

Nu wilden we voor onze kleine een DVD af spelen (we zijn nu 3 jaar na de aankoop van deze set) maar toen kwamen we er dus achter dat de set geen enkel type disk meer af speelt (“NO DISC” melding).
In al de tijd dat ik dit systeem heb zijn er in het begin een handjevol Blu-ray disks mee afgekeken maar de laatste 2 jaar dus verder geen enkele disk.
In eerste instantie heb ik daarom een lens cleaner set gekocht maar ook deze accepteert de set niet.

Gisteren naar het filiaal in Breda geweest en daar kreeg ik te horen dat dit een bekend probleem is en dat er veel mensen over klagen, het enige dat de medewerkers konden/wilden doen is de set ter reparatie opsturen (€70 ex. bijkomende reparatiekosten) volgense de medewerker moet het mainboard vervangen worden.
Ze adviseerden mij nog wel om dit via een elektronica reparatie zaak te doen zodat ik die €70 dan uit spaar.

Wat is dit voor service??

Ik had expres ook alle bonnen van de vorige reparatie ellende bij plattetv.nl (ik heb toen 3 a 4x de hele set afgebroken, ingepakt en heen en weer lopen sjouwen en constant lopen bellen en mailen wanneer de set klaar zou zijn) meegenomen zodat ze nu misschien wat extra moeite zouden doen om een klant tevreden te kunnen houden maar blijukbaar interesseert het hun niets.

Van Harman Kardon valt het me tegen dat hier geen terugroepactie of coulanceregeling voor word geregeld (via google zie ik dat erg veel mensen dit probleem hebben) en van Plattetv.nl is de behulpzaamheid bij service zwaar ondermaats.

Een apparaat, welke als hoofddoel heeft om disks af te spelen, zou toch niet binnen 3 jaar al niet meer moeten doen waarvoor het gecreeerd is.

Overigens vind ik het te gek voor woorden dat deze set niet in staat is om audio cd’s af te spelen maar dit staat los van deze kwestie.

MvG, Jeroen

Geld terug of nieuw apparaat

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over plattetv.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar plattetv.nl over deze klacht.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over plattetv.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jhoeven