Klacht: waardeloze service

5 maanden geleden een tablet gekocht. Na 5 maanden spontaan tijdens huiswerk maken valt er een beeldlijn met pixels uit. Opgestuurd naar koopjeskampioen. Na twee weken komen ze met twee foto’tjes waarop gebruikerssporen zijn te zien. Het uitvallen van de beeldlijn komt volgens de reparateur van koopjeskampioen e-care door de wijze van gebruik en garantie is dus niet aan de orde. Keuze is vervolgens om 330 te betalen voor een nieuw beeldscherm (nieuwe tablet kost 380 euro) of 62 euro voor het onderzoek (de twee foto’s ??) en hem niet gerepareerd retour krijgen. Als je het daar niet mee eens bent dan gijzelen ze de tablet hangende de discussie en krijg je hem dus niet terug voordat je betaald.
Ik vermoed dat dit een extra bron van inkomsten is in plaats van service en garantie. Gewoon een foto’tje maken van een krasje en een putje en je zadelt je ‘klant’ op met het probleem: betalen of stikken. Misselijk makend hoe kort en afhoudend er ondertussen op pogingen om een oplossing te bedenken wordt gereageerd. Niets meedenken of proactief zijn, gewoon steeds kortaf reageren dat je gewoon moet betalen.

Of de resultaten van het onderzoek met de logfiles waaruit blijkt dat vlak voor het uitvallen van de beeldlijn de tablet is gevallen of gewoon netjes garantie verlenen.
Al logfiles inderdaad een val aantonen vlak voor uitval zal ik netjes onderzoekskosten betalen als er geen bewijs is zorgt ecare met spoed voor reparatie.

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar E-care Repair Service over deze klacht.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door E-care Repair Service in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat E-care Repair Service een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van

7 jaren geleden - Wij hebben uw klacht bekeken en willen graag het e.e.a. toelichten.E-Care verzorgt inderdaad de service rondom defecte producten voor deze handelaar, echter betekend dat in deze niet dat wij dit apparaat ook behandeld hebben. Samengevat verzorgen wij in deze het proces om de reparatie heen. Voorbeelden hiervan zijn dat wij het apparaat ontvangen en ervoor zorgen deze bij de reparateur terecht komt die geautoriseerd is voor het reparereren van Samsung tablets. Ook de communicatie met de klant en het retourtraject verlopen via E-Care.Wat betreft de ''gebruikerssporen'' wil ik graag opmerken dat wij opnieuw met de externe technische dienst contact hebben opgenomen. Ook het apparaat is opnieuw bekeken. Helaas blijkt opnieuw dat de schade duidelijk door onheil van buitenaf is ontstaan. Hierbij kunt u denken aan bijvoorbeeld val- of stootschade. De beschadigingen zitten op de hoek(en) van de tablet en zijn zowel goed zichtbaar als goed voelbaar. Dit maakt het meer dan waarschijnlijk dat het defect hierdoor is ontstaan. Daarbij blijkt uit het gedane onderzoek dat er verder geen technische oorzaak is gevonden waardoor dit anders kan zijn ontstaan. Ten slotte is het ook belangrijk nog te melden dat externe schade als deze duidt op verkeerd gebruik en/of verwaarlozing waardoor geen garantie verleend kan worden. Dit staat zo vermeld in de garantievoorwaarden van de fabrikant.Helaas kunnen wij om bovenstaande redenen niet de oplossing bieden die de klant wenst. Omdat wij begrijpen dat dit voor de klant een vervelende situatie is willen wij de kosten die wij kunnen beïnvloeden, namelijk de transportkosten, voor onze rekening nemen. Deze worden dan ook in mindering gebracht op het eindbedrag.Op verzoek van de klant bellen wij vanmiddag om dit toe te lichten.

E-care Repair Service

Heeft op 27 maart 2013 om 10:05 geantwoord

Wij hebben uw klacht bekeken en willen graag het e.e.a. toelichten.

Wat betreft de ''gebruikerssporen'' wil ik graag opmerken dat wij opnieuw met de externe technische dienst contact hebben opgenomen. Ook het apparaat is opnieuw bekeken. Helaas blijkt opnieuw dat de schade duidelijk door onheil van buitenaf is ontstaan. Hierbij kunt u denken aan bijvoorbeeld val- of stootschade. De beschadigingen zitten op de hoek(en) van de tablet en zijn zowel goed zichtbaar als goed voelbaar. Dit maakt het meer dan waarschijnlijk dat het defect hierdoor is ontstaan. Daarbij blijkt uit het gedane onderzoek dat er verder geen technische oorzaak kan worden gevonden waardoor dit anders kan zijn ontstaan. Ten slotte komt hier nog bij dat externe schade als deze duidt op verkeerd gebruik en/of verwaarlozing waardoor geen garantie verleend kan worden. Dit staat vermeld in de garantievoorwaarden van de fabrikant.

Op verzoek van de klant bellen wij vanmiddag om dit toe te lichten.

7 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van E-care Repair Service beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht BloemendaalCJP

7 jaren geleden - We hebben inmiddels telefonisch contact gehad met het e-care op woensdag. Daarin werd aangegeven dat het niet goed vast te stellen was of er nu wel of niet een oorzakelijk verband is tussen de gebruikerssporen en het wegvallen van de beeldlijn. Volgens e-care is dan na zes maanden de bewijslast bij de koper. Nadat ik vertelde dat de tablet al opgestuurd was met het defect na 5 maanden en dus de bewijslast dan juist bij de fabrikant ligt, gaf de medewerker van e-care aan dat nu ook te zien op de bon en dus nogmaals met de reparatieafdeling contact op te nemen. De tablet zou hangende de discussie terug worden gestuurd (is inderdaad gedaan zonder kosten omdat de koopjeskampioen kennelijk de kosten op zich wilde nemen, dank). Ik zou op vrijdag, gisteren dus, teruggebeld worden of er inderdaad een bewijs is dat er toch een verband is tussen de gebruikers sporen of niet. Want volgens het Nederlands recht heb ik natuurlijk gewoon recht op reparatie als dit niet aantoonbaar is. Maar ja tussen recht hebben en krijgen zit een groot verschil. Beloven dat je terug belt en dat dan niet doen, komt op mij over dat ik waarschijnlijk toch gelijk heb maar dat men de juiste service niet wil gaan verlenen in de hoop dat het recht halen voor mij te veel gedoe is.Probleem is dus niet opgelost en recht lijkt niet geschied.Ben benieuwd of e-care ooit nog gaat bellen dat ze de logfiles van de versnellingsmeter toch nog eens goed hebben bekeken en graag even met mij delen om te kijken wie er nu gelijk heeft opdat recht kan geschieden.

Alle klachten die gemeld zijn door BloemendaalCJP