Klacht: Waardeloos bedrijf met een slechte “service”

op 20 januari 2014 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een pakketje is bij DHL aangeboden door de verzender. DHL besteed het vervolgens uit aan Selektvracht(Hengelo). Ik ben een weekje van huis en bij thuiskomst ga ik naar het adres wat in de mail werd aangegeven waar ik mijn pakketje moest afhalen. Blijkt dat pans leeg te zijn, volgens de buurvrouw was de afhaalservice al een tijdje weg daar. Ik 11 km naar het hoofdkantoor van DHL Hengelo gereden met de barcode in mijn hand. Blijkt dat ze het pakje niet kunnen traceren omdat ze niet in het systeem van Selektvracht kunnen kijken. Vervolgens krijg ik het servicenummer van Slektvracht(40 cent p.m!). Ik gaf mijn barcode door zegt die mevrouw, Ohhh ik zie dat ze het bij u thuis komen brengen. Ik zeg, o, dat weet u zeker? Nee wacht eens, zegt zij, ik zie dat het bij een videotheek is afgeleverd, zegt u dat iets? Ik zeg nee, misschien heeft u een adres van die videotheek? Nee, zegt ze. O………………zo te zien wordt het weer retour afzender gestuurd! Ik zeg, pardon, waarom is dat? Ze zegt, wij hebben een regeling met DHL dat het na vijf dagen retour afzender wordt gestuurd. Ik werd toen echt boos, kan ik niet een weekje op vakantie dan? Bij de vraag of zij nu kon zien waar het pakje was, zei ze, nee het spijt mij. Toen ik aangaf dat ik het een schandalige bedoeling vond, beaamde ze dat, zeker een servicepunt in de mail zetten wat niet eens meer bestaat! Ik zei, hoe gaan we dit nu oplossen? Zegt ze doodkalm, vraag maar een formulier aan om een claim in te dienen. Ik had al hele slechte ervaringen met DHL en Selektvracht in Rotterdam, nu weer hier in Hengelo, ik vind het te gek voor woorden, wat heb je aan een barcode als ze niet eens in het systeem kunnen volgen wat er met het pakketje gebeurt? Ook een email met een foutief adres, zo ga je toch niet met je klanten om? Ik mag hopen dat het pakje retour afzender gaat en dan maar 6,75 euro bij de TNT neerleggen, weet je zeker dat het keurig op tijd afgeleverd wordt!

Als de porto vergoed wordt!

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Ellen Soomers