Klacht: Waarde van de woning

op 05 september 2018 over ING in de categorie Banken

In verband met een nieuwe rentevaste periode van mijn hypotheek dat de leningdelen op 1 november afloopt, heb ik een formulier ontvangen:
boven aan dat formulier staat
Waarde van uw woning Doorgeven
Met dit formulier geeft u de actuele waarde van uw woning door, wij laten u vervolgens weten of de opslag of korting op uw hypotheekrente gewijzigd kan worden…
verder in dat formulier op punt 2c staat dat ik een kopie mee moet sturen van WOZ beschikking die niet ouder dan 1 jaar.
Mijn WOZ van 2 jaar oud is dus niet geldig, daarom heb ik een taxateur ingeschakeld voor dat doel. Nu is gebleken dat deze taxatie overbodig is, en heeft geen waarde of effect voor de lening, omdat ING vanwege de korting andere methode hanteert, dus ik zit met de gebakken peren.
Bij het bellen en de situatie voorleggen de ene vrouw zei dat het verkeerde interpretatie is en de andere man zei dat er inderdaad mogelijk vergoed kan worden en wilde de situatie bij ander bespreken.
Na het wachten gaf hij dat het helaas geen vergoeding mogelijk is.
Wat ik nog steeds niet kan begrepen is als de interpretatie verkeerd overkomen blijft de vraag aan welke adres is dat? en waarom zou ik het formulier moeten ontvangen? als dit allemaal werkelijk geen effect heeft.
Mijn reactie was een logisch gevolg op de inhoud van het formulier van de ING en ook nog steeds op de hierboven aangegeven klacht.
Ik hoop hiermee voldoende begrip en restitutie op zijn plaats,
Met vriendelijke groet

restitutie van de betaling van de Taxateur ter hoogte van 385,- euro
of ter vermindering brengen over de lening bij de adviseur

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

Bericht van ING

3 maanden geleden - Beste heer El Moubarik, Wat ontzettend spijtig om te lezen dat je klacht niet naar tevredenheid is opgelost. Wanneer je het niet eens bent de uitkomst van je klacht dan kun je binnen 6 weken een schriftelijke klacht indienen bij de directie. Vermeld in je brief de bezwaren tegen het eerder ontvangen antwoord. Binnen 6 (maar vaak binnen 2) weken ontvang je een schriftelijke reactie. De brief mag je sturen naar het volgende adres: ING Particulieren t.a.v. de directie Antwoordnummer 230 1000 XA Amsterdam Hopend je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Groet, Janneke ING|Webcare

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 06 september 2018 om 14:36 geantwoord

Goedemiddag El Moubarik,

Ik hoop dat je er met het antwoord van mijn collega Janneke uit gaat komen. Ik sluit daarom bij deze de klacht.

Groeten,
Sabrina