Klacht: Waanzinnig slechte leveringen en een nog slechtere compensatieaanbod

op 19 februari 2018 over Hornbach in de categorie Bouwmarkten

Stel je voor: je gaat verhuizen en hebt nieuwe deuren nodig voor je huis. Zo begonnen wij ook, en kwamen uiteindelijk uit bij Hornbach om een bestelling te plaatsen van 9 deuren (!).

Het verhaal begint bij de mededeling dat we 10 (!) weken zouden moeten wachten op alle deuren, omdat één deur pas laat geleverd kon worden als gevolg van de zomervakantie. Ja, zomervakantie, want zo lang loopt dit dossier al..

Uiteindelijk heeft de vriendelijke klantenservice van Hornbach bij hoge uitzondering met de achterban weten af te spreken dat ze de levering konden opsplitsen en ik niet twee keer verzendkosten hoefde te betalen. Uiteraard ging dit ook niet zo makkelijk: ik moest wel zelf de tweede bestelling plaatsen (en betalen), waarna ik om mijn geld heb moeten vragen..

Je zou verwachten dat alles nu in kannen en kruiken is, maar niets is minder waar.

De leverancier waar Hornbach zaken mee doet, heeft in totaal 6 (!!) keer een levering proberen te doen zonder daadwerkelijk een afspraak te maken. De enige waarschuwing die we na een levertijd van 10 weken kregen, was een mail (vanaf een noreply adres) om 10 uur \’s avonds, dat ze de volgende ochtend voor de deur staan.
Het hoogtepunt (of dieptepunt) was was mij betreft dan ook dat ze de deur in de regenachtige voortuin hebben achtergelaten. Onbegrijpelijk. Als klap op de vuurpijl bleek het ook nog de verkeerde deur te zijn.

Natuurlijk de Hornbach weer gebeld. Na een hoop excuses werd mij verteld dat ik weer 7 weken moest wachten op een nieuwe deur: het was een bestelartikel..

Enfin, ca. 7 weken later kreeg ik weer een verrassingsmail van de leverancier in de avond: de volgende ochtend kwamen ze de deur (weer) leveren. Zoals bij de meeste werkenden het geval is, kan ik niet zomaar een ochtend thuis blijven. Vroeg in de ochtend weer de Hornbach gebeld, waarbij ik weer mijn ongenoegen heb geuit over de gang van zaken en met de mededeling dat ik niet thuis ben. Zij zouden dan ook de chauffeur terugroepen en (wel) een afspraak maken voor de levering.

Zo gezegd, zo gedaan. Ik werd (bijna) netjes door de transporteur om een afspraak in te plannen voor de levering. Je zou verwachten dat het nu goed gaat… Ware het niet dat…

Twee dagen later word ik gebeld: de deur is kwijt geraakt tijdens het transport… Hoe je een deur van 2 meter kwijt raakt, is mij een raadsel, maar hun is het gelukt!

Natuurlijk weer 1000x sorry van de Hornbach, met de mededeling dat het (weer) 7 weken zou duren.. Dit keer heb ik wederom aangegeven dat ik niet gecharmeerd ben van het inplannen van een levering zonder het daadwerkelijk maken van een afspraak. Natuurlijk werd beterschap beloofd.

7 weken later: een mail (om 22:29) van de transporteur dat ze de volgende ochtend vanaf 8:46 komen leveren. Uit nood, en omdat ik niet weer wilde dat mijn deur verloren zou gaan, heb ik mijn buurman gevraagd de deur voor mij in ontvangst te nemen. Daar stond om 8:10 de transporteur voor de deur (!) met de eindelijk de juiste deur.

Goed, ergens in het traject heb ik al bij Hornbach aangegeven dat ik gecompenseerd wil worden voor de geleden schade. Zij gaven aan dit pas te kunnen doen na afronding van de levering, waar ik netjes gevolg aan heb gegeven.

De Hornbach biedt voor 6 maanden vertraging op een levering, waarbij bij iedere (!!) levering wat fout gegaan is een compensatie €79 voor de geleden schade. Een lachertje op een bestelling van 9 deuren (!), die pas compleet gemaakt is na 6 maanden en na een hoop pijn en moeite van mijn kant!

Ik ben nog nooit zo ontevreden geweest over een bestelling, waarbij ik ook nog iedere keer aan het lijntje ben gehouden over de beloofde verbeteringen: iedere keer gaat hetzelfde fout en heb ik zelf de regie moeten pakken over mijn levering!

Waanzinnig slechte geboden service, waarbij iedereen netjes achter elkaar wegduikt op het moment dat het aankomt op het nemen van de verantwoordelijkheden! Bah!

Ik wil een compensatie aangeboden krijgen die in verhouding staat tot de vertraging (6 maanden), het feit dat de transporteur keer op keer dezelfde fouten maakt en het feit dat ik zelf continu de regie heb moeten pakken op mijn leveringen!

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hornbach over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hornbach in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hornbach een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hornbach

Heeft op 20 juni 2018 om 11:04 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door chrisns