Klacht: vreemde incasso’s en nul reactie

op 18 mei 2016 over XCLNT in de categorie Vaste Telefonie

Ook ik ben erin geluisd door XCLNT. Torenhoge kosten voor ‘diensten’ die ik helemaal niet gebruik. De eerste incasso heb ik daarom gestorneerd, en ik heb direct gebeld, maar natuurlijk namen ze niet op. Toen maar een mail gestuurd met de vraag om opheldering. Daarop kreeg ik nul reactie. Drie weken later kreeg ik pas antwoord, zie hier:
Naar aanleiding van uw e-mail van 5 april 2016, willen wij u het volgende meedelen.

Door het ongedaan maken van de incasso van € 48,96 van rekeningnummer XXX, hebben wij administratie kosten in rekening moeten brengen zoals vermeld in de algemene voorwaarden onder het kopje: Tarieven, kosten en betaling (punt 4 lid 8).

Wij verzoeken u het totaalbedrag van € 84,23 per omgaande te voldoen op …

De administratiekosten bedragen voor het niet op tijd voldoen van een torenhoge factuur bedragen dus maar liefst 35,27. Dit bedrag is intussen ook van mijn rekening geïncasseerd. Ik heb XCLNT hierover opnieuw proberen te bellen, maar opnieuw werd de telefoon niet opgenomen. Toen maar opnieuw een mail gestuurd (op 30 april), en ook daarop heb ik nog nul reactie ontvangen (het is vandaag 11 mei). Ik voel me flink belazerd door dit bedrijf – en dan zeg ik het nog netjes.

Als mijn mails worden beantwoord en op zijn minst de \'boete\' van 35,27 wordt kwijtgescholden! Het is echt schandalig dat je een boete moet betalen terwijl een bedrijf niet reageert op mails en vragen over een torenhoge factuur die je niet kunt plaatsen!

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar XCLNT over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door XCLNT in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat XCLNT een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

XCLNT

Heeft op 18 mei 2016 om 08:29 geantwoord

Geachte mevrouw Dijkstra,
Naar aanleiding van uw melding via Klacht.nl van 11 mei 2016 hebben wij telefonisch contact met u opgenomen. Hierin is uitleg gegeven over die situatie. We beschouwen uw melding dan ook als afgehandeld. Mocht u toch nog vragen hebben, dan horen we dat graag.
Bas, Webcareteam XCLNT

Alle klachten die gemeld zijn door irisdijkstra