Klacht: Vragen over nieuwe dienstregeling

op 11 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Hierbij wil ik mijn ongenoegen uiten over jullie servicegerichtheid en klant vriendelijkheid. Blijkbaar kan of wil niemand mij een antwoord geven waarom de buslijn van Munstergeleen naar Sittard die zeker in de spits goed loopt, van een half uurs frequentie wordt verlaagd naar een uursfrequentie. Daarnaast sluit de aankomsttijd op station Sittard niet aan op de dienstregeling van de NS, althans niet voor mensen die naar het noorden reizen. Dit was afgelopen jaar ook zo, toen heb ik tevergeefs verzocht dit aan te passen. Ik had mijn hoop gevestigd op de nieuwe dienstregeling maar in plaats van een verbetering is de dienstregeling alléén maar verder uitgekleed. De afgelopen week heb ik de reizigers geteld die om 7.31 in Munstergeleen in de bus zitten, dit zijn er wisselend per dag tussen de 5 en de 10. Lijkt mij voldoende om hier de bus voor te laten blijven rijden. Met mijn vragen ben ik naar het servicecentrum in Sittard gegaan. In plaats van een net en fatsoenlijk antwoord te krijgen bij jullie servicecentrum werd ik afgeblaft en werd mij doodleuk verteld ik maar op de website moest kijken.

Toch hoop ik alsnog een antwoord te krijgen op de volgende vragen:

Waarom wordt er met aankomst/vertrektijden van de bus geen rekening gehouden met aansluitende treinen ?

Waarom is de (in de spits) goedlopende buslijn van Munstergeleen naar Sittard en vice versa van een half uursfrequentie teruggeplaatst naar een uursfrequentie ?

Waarom heeft men dit niet in goed overleg met het wijkplatform van Munstergeleen gedaan ?

Kan dit worden teruggedraaid en zo ja per wanneer en zo nee, waarom niet ?

Waarom hebben jullie een servicecentrum als de medewerkers niet klantvriendelijk zijn, geen antwoord kunnen geven op vragen en mensen alleen maar doorverwijzen naar een website ? Voor de kosten van deze medewerkster had er ook een extra bus kunnen rijden, waar mensen wel wat aan hebben.

Als ik een antwoord krijg op mijn vragen, en als de dienstregling zodanig wordt aangepast dat er zeker in de spits elk half uur een bus rijd die aansluiting heeft met de trein naar het noorden

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

5 maanden geleden - Jammer om te lezen dat de nieuwe dienstregeling geen verbetering voor jou is. Graag lezen we van je nog het lijnnummer, zodat we je vragen kunnen beantwoorden. Helaas kunnen wij niet iedereen altijd tevreden stellen. Wat voor de één een verbetering is, is voor de andere juist een verslechtering. Uiteraard evalueren we de nieuwe dienstregeling. Als de vervoersvraag veranderd, kunnen wij aanpassingen maken. Ik stuur je reactie naar onze vervoerdeskundige met het verzoek hier aandacht aan te besteden. Voor nu geldt de nieuwe gepubliceerde dienstregeling. Met vriendelijke groet, ^Wouter Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Penners

5 maanden geleden - Het is nu buslijn 41, voor de wijziging was het buslijn 38

Arriva

Heeft op 13 december 2017 om 12:33 geantwoord

Beste Penners,

Dankjewel voor de aanvullende informatie.
Ik stuur je bericht intern door naar de regio zoals mijn collega aan gaf.

Ik hoop oprecht dat we voor jou in de toekomst een betere regeling kunnen maken.

^Zoë
Team Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Penners