Klacht: Voucher fietsverhuur blijkt een grote flop!!

op 31 augustus 2016 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wij boeken altijd twee keer per jaar een reis bij Sunweb, omdat simpelweg het reisaanbod beter en overzichtelijker is dan bij de conculegaś.. Dus zo ook de reis voor september. Wij dachten dit keer een leuke voucher voor 3 dagen een gratis fiets per persoon te ontvangen. Aangezien de bestemming een echt fietseiland is verheugen wij ons natuurlijk heel erg op de fietsen. Top actie zou je zeggen. Bij het ontvangen van de voucher zien wij tot onze schrik, dat de fietsen in de hoofdstad opgehaald moeten worden, dat is 10 kilometer van het hotel. Nergens hebben wij dit gelezen en vinden dit dan ook eigenlijk misleidend. Verder telt ons reisgezelschap 2 volwassenen en een kind van 3 jaar. Natuurlijk kan een 3 jarige nog niet fietsen en al helemaal niet op een grote fiets, maar daar denkt Sunweb heel anders over. Het begon met een telefoontje met de vraag of wij in plaats van 3 fietsen, 2 fietsen waarvan 1 met kinderzitje konden krijgen (lijkt ons toch een hele fatsoenlijke oplossing, wat zelfs voor Sunweb goedkoper is). De dame afgelopen zaterdag om 16:00 uur aan de telefoon ging dat even uitzoeken. 3 minuten later een andere dame aan de telefoon; “het is geregeld hoor er worden nieuwe vouchers gestuurd”. Wij zeggen dan helemaal top ja toch! Tot mijn verbazing ontvang ik een mailtje in mijn mailbox over de fietsverhuur. Zie onderstaand: Beste Nicole,

Naar aanleiding van het contact dat je met mijn collega hebt gehad, stuur ik je deze mail.

Wij hebben voor je nagevraagd of het mogelijk is om een kinderzitje bij de fietsenhuur te krijgen.
Zojuist heeft de verhuurder laten weten dat dit geen probleem is. Bij de reisleiding ter plaatse kunnen jullie aangeven voor welke dagen jullie de fietsen willen hebben. Bij de verhuurder kan een fiets uitgekozen worden. Ook kan hier het kinderzitje uitgekozen worden.

Voor een fiets met kinderzitje kan er alleen gekozen worden uit een fiets met 1 versnelling. Het zitje kost 1,00 euro per dag.

Ik vertrouw erop je voldoende geïnformeerd te hebben en ik wens je een fijne dag!

Met vriendelijke groet,

Eefke

Sunweb

Uiteraard gelijk een mail retour gestuurd met de werkelijke vraag en ja hoor we krijgen het volgende antwoord:

Beste Nicole,

Bedankt voor jouw mail.
Ik begrijp dat je dan 1 fiets zou willen inleveren in ruil voor een kinderzitje.

Helaas is dit niet mogelijk.
Wij bieden als extra service de gratis fietsen aan.Als je nog eventuele extra’s hierbij wilt is dat zeker mogelijk alleen zijn deze kosten wel voor eigen rekening.

Ik verwacht je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens je namens Sunweb een fijne avond!

Met vriendelijke groet,

Kiora

Sunweb

Gratis fietsen die je 10 kilometer verderop moet halen op je vakantieadres, waarvan ze geen rekening houden met je reisgezelschap vinden wij nergens op slaan! Met daarbij komend de tegenstrijdige antwoorden. Als laatste vinden wij het erg bijzonder, dat een ander reisgezelschap voor dit ongemak een vergoeding van 25 euro krijgt en wij niet!!!

Gewenste Oplossing:

Als er afspraken nagekomen worden wat ons is beloofd en alle klanten gelijk behandeld worden!!!

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 31 augustus 2016 om 09:30 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Beugelsdijk,

Bedankt voor uw bericht. Ik heb dit voor u uitgezocht.

Bij een verblijf in Hotel Marine Aquapark Resort in Tigaki is het vervoer naar de fietsverhuurder in Kos-stad inbegrepen. U wordt dus opgehaald bij uw hotel en hoeft hier niet op eigen gelegenheid naartoe. U kunt dan zelf met uw gratis huurfietsen terugfietsen. Als u na 3 dagen de fietsen weer gaat inleveren wordt u ook weer teruggebracht naar uw hotel. Met de reisleiding kunt u een afspraak maken op welke dagen u over de fietsen wilt beschikken.

De informatie over de toeslag voor het kinderzitje is niet helemaal juist. Er kan een kinderzitje op de fiets geplaatst worden. Deze passen alleen niet op de fietsen die gratis inbegrepen zijn. U krijgt in dat geval een duurdere categorie fiets met versnellingen. De toeslag voor deze fiets is 1,- euro per dag. Excuses voor de verwarring.

Mijn collega heeft uw ouders eerder, uit coulance, een tegemoetkoming van 25,- euro aangeboden welke verdeeld moest worden over het hele reisgezelschap. U heeft hier later telefonisch over gesproken met een andere collega welke dit ook aan u heeft uitgelegd. U was hiervan dus op de hoogte dat de coulancekorting voor u, uw broer en uw ouders van toepassing is. De toeslag van 3,- euro voor de duurdere categorie fiets is naar onze mening hiermee volledig vergoedt.

Ik ga er vanuit dat mijn uitleg duidelijk is en ik wens u en uw familie namens Sunweb een heel fijne vakantie op Kos!

Met vriendelijke groet,
Team webcare Sunweb

Reactie van de melder van de klacht BeugelsdijkendeKoning

10 maanden geleden - Beste Sunweb, Hoe raar is dit! Volgens de hoofdboeker van de andere boeking, die los van deze boeking staat is er niks afgesproken. Als u zo vriendelijk zou willen zijn om dit recht te zetten zou dit heel fijn zijn, want ik als klant ga niet tussen de afspraken zitten die u maakt met eventuele andere boekers ook al is het familie van mij. Wat ons betreft is deze klacht pas afgehandeld op het moment dat jullie de tegemoetkoming die voor ons bedoeld is overgemaakt hebben naar ons rekeningnummer!!!!!

Bericht van SunWeb

10 maanden geleden - Beste mevrouw Beugelsdijk, Jammer om te lezen dat de eerder gemaakte afspraak met u en uw familie niet meer naar wens is. Ik heb een korting van 3,- euro op uw boeking verwerkt waarmee u de toeslag van uw gratis huurfiets kunt betalen. Dit bedrag wordt zo snel mogelijk op uw rekeningnummer teruggestort. Ik ga ervan uit dat de klacht hiermee is opgelost. Met vriendelijke groet, Team webcare Sunweb

Heeft op 31 augustus 2016 om 09:54 geantwoord

Hoe kan het zijn, dat de ene boeking 25 euro krijgt en wij als een hele aparte boeking maar 3 euro. Ik snap het verschil nog steeds niet!!!

Alle klachten die gemeld zijn door BeugelsdijkendeKoning