Klacht: voogd X houdt zich niet aan afspraken

op 25 januari 2017 over William Schrikker Groep in de categorie Zorginstellingen

We hebben een voogd van de wsg. X die zich niet aan de afspraken houdt. Bij het verliezen van het in het gelijkstellen van een schriftelijke aanwijzing bij de rechtbank, zegt hij doodleuk de schriftelijke aanwijzing is door de rechtbank afgewezen, maar de inhoud is wel toegewezen!?? Vervolgens “eist” hij dan allerlei verplichtingen van ons, o.a. doktersverklaringen, inhoudelijke vertrouwelijke informatie van dokters verslagen enz. Terwijl het in eerste instantie alleen om de woning ging die zou niet geschikt zijn. We hebben een andere grotere schone woning met 4 slaapkamers gevonden en nu verzint hij steeds nieuwe obstakels om de kinderen bij ons weg te houden. Onze zoon van 1 heeft al 5 maal in het ziekenhuis gelegen sinds hij in het pleeggezin zit en 1 maal hebben we zelf 112 moeten bellen toen we onze zoon tijdens een begleid bezoek doodziek aantroffen. De pleegouders weigerde met hem naar het ziekenhuis te gaan en volgens onze andere kinderen van 9 8 en 7jaar die ook in hetzelfde pleeggezin zitten lieten ze hem al 1 week zo ziek “rondlopen” Nu mogen we niet naar het ziekenhuis om hem te bezoeken, we moeten maar wachten of hij een regeling gaat maken. De kinderen verblijven op een geheime lokatie terwijl de rechtbank in Nov. al had gezegd dat dat Geheime er af moest, de pleegmoeder hebben we nog nooit gesproken ze wil niet aan de telefoon komen en omdat de voogd met carnaval op vakantie gaat kunnen we de kinderen 3 weken niet zien. De rechtbank heeft gezegd dat hij mee moet werken aan terugplaatsing van de kinderen maar dat gaat weer niet volgens hem omdat we nu in een andere provincie wonen is de afstand volgens hem weer een probleem en kunnen ze ook niet ’s weekends naar huis om te beginnen. We hebben zelf een auto en natuurlijk zijn we niet te beroerd om ze te halen en terug te brengen we zouden niets liever willen maar dat is volgens hem geen optie. Hij verzint verhaaltjes en omdat de rechters niet aan waarheidsvindingen doen wordt er ook niks aan gedaan om hem op te laten houden met leugens te verkondigen. Hij moet alles overdragen aan een andere voogd die uit onze provincie komt anders kan de gemeente voor ons ook niks doen en de voogd wil dat we opvoedondersteuning aanvragen. Dat kan de gemeente alleen doen als we een voogd uit onze regio hebben. Hij weigert het over te dragen en als we geen opvoedondersteuning krijgen,krijgen we de kinderen helemaal niet terug. Hij eist dingen van ons die hij zelf onmogelijk maakt om na te komen. De rechter heeft ook gezegd dat hij het over moet dragen aan een collega uit onze regio zodat wij alles kunnen regelen en onze kinderen weer bij ons kunnen wonen. Hij lapt alle regels aan zijn laars evenals de rechter had bepaald dat de kinderen samen met moeder uit huis geplaatst moesten worden in het belang van de kinderen is gewoon van tafel geveegd ze zitten zonder moeder in een pleeggezin. Ik kan zo nog wel even doorgaan,…..enz enz… Kunt u iets voor ons doen? met vr.gr. s.

Andere voogd uit onze regio

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over William Schrikker Groep

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door William Schrikker Groep in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat William Schrikker Groep een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

William Schrikker Groep

Heeft op 26 januari 2017 om 15:57 geantwoord

Geachte mevrouw Peter,

Hartelijk dank voor dit signaal dat u op 25 januari 2017 heeft verzonden. Wij nemen uw melding uiteraard serieus en zo snel mogelijk in behandeling. Op korte termijn nemen wij contact met u op om met u in gesprek te gaan.

Met dank en met vriendelijke groet, William Schrikker Groep

Heeft op 29 januari 2017 om 23:09 geantwoord

Afschepen met een verhaaltje

Alle klachten die gemeld zijn door s.moeder
x