Klacht: Wurgcontract en technisch inadequate voorlichting

op 28 november 2013 over Volta in de categorie CV Ketels

Mijn schoonmoeder heeft zich 3 jaar geleden (toen 79-jaar)door Volta Limburg een uiterst onvoordelig huurcontract voor 120 maanden laten aanpraten voor de aanschaf en installatie van een Remeha Quita 35C CV ketel (die overigens prima functioneert). Deze CV heeft de mogelijkheid op een modulerende thermostaat aangesloten te worden waardoor het gasverbruik t.o.v een aan/uit thermostaat vermindert. De verkoper heeft in alle opzichten verzuimt haar voldoende in te lichten en heeft haar niet geinformeerd over de voordelen van een modulerende thermostaat waardoor ze de afgelopen 3 jaar meer gas heeft verbruikt (door gebruik van de reeds aanwezige aan/uit thermostaat) dan nodig was. Dat doet pijn wanneer het pensioen zeer mager is! Net zo kwalijk is het feit dat zij op geen enkele manier werd ingelicht betreffende de contractdetails. Zelfs iemand die minder slim is dan de gemiddelde persoon zal bij het bestuderen van de algemene contractvoorwaarden concluderen dat de voorwaarden niet alleen uiterst onvoordelig zijn en te allen tijde de klant benadelen, maar ook geen enkele verhaalmogelijkheid of annulering bieden. Inmiddels is het huurcontract al ruim 25% duurder dan 3 jaar geleden, uiteraard zonder enige mogelijkheid dit aan te vechten.
DUS, DOE GEEN ZAKEN MEER MET VOLTA!

5 maanden tegoed contracthuur.

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Volta

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Volta over deze klacht.

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Volta nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door paulalinsen