Klacht: huurketel

op 05 augustus 2014 over Volta in de categorie CV Ketels

Wij hebben een huurketel van Volta en ons huis wordt per 15-8 -2014 verkocht.
De nieuwe eigenaar wil het huurcontact voor de cv niet overnemen.
Nog 20 maanden te gaan dus volgens Volta. Ook krijgen wij een pittige rekening voor het verwijderen van de ketel.

Op de site van Volta staat echter het volgende:
Algemene voorwaarden

Mededeling

Met ingang van 1 januari 2014 wijzigen onze algemene voorwaarden voor Huur- en Serviceabonnementen.
De wijzigingen brengen meer duidelijkheid voor u als klant en zijn in uw voordeel!

Onderstaand een korte weergave van de belangrijkste aanpassingen.

Voor Huurabonnementen zijn bij beëindiging van het abonnement niet langer eventuele resttermijnen verschuldigd maar is er sprake van een restwaarde of van een afkoopwaarde van de contractverplichting. Omdat de restwaarde of afkoopwaarde berekend wordt op basis van afschrijving in plaats van op basis van de nog resterende verschuldigde huurtermijnen is dit voor u als klant gunstiger. Bij de algemene voorwaarden voor Serviceabonnementen is artikel 10: “Duur en einde van het abonnement” aangepast inhoudende dat duidelijker omschreven is dat een opzegging schriftelijk moet gebeuren. Uiterlijk vanaf 1 januari 2014 kunt u de nieuwe voorwaarden hier downloaden.

Vreemd???? Wat nu? Aan de telefoon kunnen ze mij geen duidelijkheid verschaffen. Verder werd er ook gezegd dat ik na 10 jaar eigenaar zou zijn van de huurketel? Dat kan ik ook nergens terug vinden.

Ik wil een eenduidig, duidelijk, en naar de algemene voorwaarden verwijzend antwoord. Zonder schokkende bedragen te moeten betalen, die nog duurder zijn als een nieuwe ketel!

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Volta

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Volta over deze klacht.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Volta nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ange van de pas