Klacht: Contract Combi-ketel

op 07 maart 2013 over Volta in de categorie CV Ketels

In juli 2011 zijn mijn vriend en ik via antikraakbedrijf Ad Hoc ingetrokken in een leegstaand huis in Kerkrade. Hierbij moesten wij het lopende ketelcontract overnemen. Hierbij zijn wij door Ad Hoc erg onder druk gezet om dit zo snel mogelijk te doen, anders mochten we dit pand niet betrekken. Ook werd ons gezegd dat dit contract bij een eventuele verhuizing door de nieuwe bewoner overgenomen zou worden en wij dus niet hieraan vast zouden blijven hangen. In oktober 2013 zijn wij vervolgens verhuisd naar Amsterdam. Wij hebben toen met de Volta servicelijn gebeld om het ketelcontract stop te zetten en er werd ons toen medegedeeld dat wij dit zelf niet konden doen. Het contract kon alleen overgenomen worden door de nieuwe huurder. Volgens de Voltamedewerkster lag de verantwoordelijkheidvan de overname van dit huurcontract bij de huurbaas (i.e. Ad Hoc) en hoefden wij zelf geen actie te ondernemen. Dit hebben wij dan ook niet gedaan. Totdat wij in Januari van onze oud-buurman te horen kregen dat er nog steeds rekeningen van Volta op onze naam op ons oude adres bezorgd werden. Na wat uitzoekwerk bleek dat er zelfs al deurwaarderskosten op deze rekeningen stonden en dat deze rekeningen de periode nadat wij al verhuisd waren betroffen. In reactie hierop hebben wij wederom met de Voltaservicelijn gebeld en onze situatie uitgelegd en gezegd dat wij inmiddels in Amsterdam wonen en door het in gebreke blijven van de huidige bewoonster om dringende post door te sturen, niet op de hoogte waren van achterstallige betalingen. De Voltamedewerkster gaf aan de deurwaardersprocedure direct stop te zetten, maar ook dat onze verhuizing ondanks ons eerdere contact met Volta niet in het systeem stond. Verder gaf zij aan dat het huurcontract nog steeds op onze naam stond. Zoals ons eerder al verteld was gaf ook zij aan dat wij dit niet zelf konden veranderen en dat wij hiervoor afhankelijk waren van onze oude huurbaas om dit met de huidige bewoonster om te zetten. Verder gaf zij aan dat dit betekende dat het contract nog minstens tot april op onze naam zou moeten blijven staan, maar dat wij natuurlijk niet voor de verwarmingskosten van anderen op hoefden te draaien. Dit moesten wij echter maar zelf uitvogelen met de nieuwe bewoonster. De medewerkster zou alle nog openstaande en nieuwe post vanaf dat moment naar ons sturen zodat wij orde op zaken konden stellen en dit met de nieuwe bewoonster konden afhandelen. Na bijna een maand hadden wij echter nog steeds geen post ontvangen. Na, wederom, met de servicelijn gebeld te hebben bleek er niets in het systeem te staan met betrekking tot onze situatie en de deurwaardersprocedure nog steeds te lopen. Dit zou alweer allemaal goedgezet worden en wij zouden dan nu toch echt de post gaan ontvangen. Deze brieven hebben wij een aantal weken later (en weer wat heen en weer gebeld te hebben) dan eindelijk ontvangen en meteen doorgestuurd naar de huidige bewoonster. Nu hebben wij vandaag (07-03-2013) wéér een herinnering voor €104,65 ontvangen. Dit bedrag bleek na een gesprek met de servicelijn te gaan over de periode november-januari. Na duidelijk aangegeven te hebben dat wij niet van plan zijn op te blijven draaien voor andermans kosten gaf de servicemedewerkster aan persoonlijk het contract op onze naam stop te zetten. Echter, kon zij niets meer doen aan de liggende factuur. Deze moeten wij maar gewoon betalen, maar in ruil daarvoor zouden wij dan wel van alle ellende af zijn. Omdat eerder al gebleken is dat telefonische afspraken die wij gemaakt hebben met Volta niet altijd nagekomen worden wilden wij dit graag schriftelijk vastzetten en hebben dan ook een formele klacht bij het bedrijf ingediend. Wij zijn het hele gedoe en het continue heen en weer bellen volledig zat. Als het betekent dat wij na betaling van deze termijn er écht vanaf zijn, dan moet dat maar. Maar een terechte oplossing vinden wij dit natuurlijk niet. Dit zijn nu eenmaal kosten die wij zelf niet gemaakt hebben en dit is dan ook de reden dat wij deze klacht indienen. Het is toch werkelijk ongelooflijk dat wij nu voor een dergelijk bedrag op moeten komen, alleen maar om onder een contract uit te komen dat in de eerste plaats niet eens aangegaan zou mogen zijn geworden. Dit contract had van begin af aan bij de verhuurder moeten liggen. Wij dienen deze klacht dan ook zowel bij Volta, als bij de verhuurder Ad Hoc in.

Directe stopzetting contract en terugdraaien kosten voor onze rekening van na de periode waar onze verhuizing (15-10-2012) in viel.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Volta

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Volta over deze klacht.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Volta nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door hickert