Klacht: Beurt Longlife onderhoud

op 12 oktober 2017 over Volkswagen in de categorie Automerken

Ik rijd een VW TOURAN TSI van 2014. VW geeft aan dat er om de 30.000 km een onderhoudsbeurt noodzakelijk is. Vorig jaar september (2016) gaf het systeem aan BEURT, dit terwijl er nog slechts 20058 km van de 30000 km op zaten. Motivatie garage V.d. Udenhout Son, de auto is 2 jaar, dus een beurt, waarom niet bij 30.000 KM? Geen duidelijke motivatie. Nu opnieuw in september:(2017)systeem meldt: BEURT! Maar ik ben nog lang niet aan mijn 30.000 toe.
Reactie garage: melding systeem is heilig, u zult wel te veel korte afstanden gereden hebben????????????? Geen sprake van!!!!!!!!!!!!!.. Het is zo simpel om de schuld bij de berijder te leggen, niet dan?
Wat schets mijn verbazing, in mijn VW serviceplan boekje wordt nu plotseling vermeld dat de eerstvolgende beurt gegeven moet worden bij 72736 km (nu 42736) …of op 9 oktober 2018!!!!!!!!!!!!!!! Nu komt dus de aap uit de mouw, het systeem is door vd Udenhout gewoon ingesteld dat het systeem jaarlijks meldt: Service, dit terwijl ik normaliter max 15.000 km per jaar rijd, als ik 30.000 km per jaar zou rijden had ik wel voor een Diesel gekozen!. Waarom geeft VW aan: Beurt om de 30.000 km en wordt het meldingssysteem ingesteld op: Beurt IEDER JAAR? DIT ervaar ik als puur diefstal.

1. Indien VW bevestigd dat beurt slechts om de 30.000 km hoeft plaats te
inden en het meldingssysteem hier ook op aangepast wordt.
2. Als ik gecompenseerd wordt voor de extra kosten voor de extra beurten tot nu toe.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Volkswagen

7 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Volkswagen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Martin van den Brand