Klacht: Voertuig geschorst zonder herinnering

op 28 september 2017 over NetPolis in de categorie Verzekering

Hierbij wil ik een klacht melden over NetPolis. Sinds enkele jaren heb ik een autoverzekering bij Voogd&Voogd /NetPolis. Nooit ergens ontevreden over geweest tot nu. Omdat hun afschrijfdatum niet samenvalt met mijn salaris betaal ik altijd (plus minus)een week later wat samen. Rond die tijd krijg ik ook een herinneringsmail met het verzoek om tot betaling over te gaan. Maandag 25 september kreeg ik een email met als bericht :

Uw tussenpersoon is:

Cort van der Lindenstr 92
2613 WZ DELFT

Datum Middelharnis, 25-9-2017

Geachte heer, mevrouw,

Ondanks eerdere verzoeken heeft u de door u verschuldigde premie(s) op bovenstaande verzekering nog niet voldaan. In onze aanmaning van 7-9-2017 hebben wij u medegedeeld dat uw verzekering met ingang van 17-9-2017 is geschorst.

Tevens is (zijn) uw kenteken(s) per schorsingsdatum afgemeld bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer.

Wij hebben u reeds eerder gewezen op het feit dat u vanaf 17-9-2017 niet meer verzekerd bent, dat eventuele schades voor uw eigen rekening komen en dat aan derden gedane uitkeringen op u kunnen worden verhaald. Bovendien maakt u zich schuldig aan een strafbaar feit waarop een forse boete staat.”

Vanaf toen ik de verzekering had afgesloten tot op heden heb ik al het email verkeer tussen mij en NetPolis/Voogd&Voogd bewaard.
Op 26 septmeber heb ik contact met NetPolis opgenomen om te melden dat ik geen email noch van NetPolis noch van Voogd&Voogd had ontvangen op 7 september. Dus ook geen enkele herinnering dat mijn autoverzekering opgeschort zou worden. Hier kreeg ik 3x hetzelfde bericht op.
Nl: “Geachte heer, mevrouw,

De premiebetaling is door Voogd & Voogd Verzekeringen nog niet ontvangen.

Als gevolg daarvan is de dekking door Voogd & Voogd Verzekeringen opgeschort, en is het kenteken afgemeld bij het RDW. Op dit moment is er dus geen dekking meer voor uw auto.

Voogd & Voogd Verzekeringen verleent weer dekking vanaf de dag volgend op de dag van ontvangst van uw betaling.

Wij verzoeken u hiervan goede nota te nemen,

Wij vertrouwen er op u hiermee correct te hebben geinformeerd.

Netpolis Customer Service”

Mijn vraag/mededeling naar hun toe werd totaal genegeerd. Ik vind dit ronduit schandalig!! Zonder herinnering of iets mijn autoverzekering opschorten waardoor ik het risico loop om een flinke boete te krijgen. Ik heb altijd netjes betaald en ben nog nooit in deze situatie terecht gekomen. Geen herinneringsmail sturen maar wel mijn premie verhogen met 5 euro administratiekosten.
De betaling had ik gelijk 26 september overgemaakt en de betalingsbewijs naar Netpolis verstuurd (email) dan nog krijg ik het bericht dat het 3 dagen kan duren voordat ze het kunnen verwerken in hun systeem.

Dat ze hun fout inzien. Dat de herinneringsmail niet naar mij was verstuurd. Mijn verzekering met onmiddelijke ingang voortzetten. De door mij betaalde 5 euro administratiekosten in mindering brengen bij de volgende facturatie. Mocht ik hierdoor in de problemen komen en bijv. een boete ontvangen dat ze dit rechtzetten

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NetPolis

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NetPolis nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door lotte12