Klacht: Voda zonder fone > al 6 weken!

op 08 april 2013 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Ik heb al geruime tijd problemen met Vodafone. In september 2012 is er hier een verkoper aan de deur geweest van Vodafone. Omdat wij met de mobiele telefonie al jaren tevreden klant zijn, hebben wij deze vriendelijke meneer binnengelaten. Hij kwam met een mooi voorstel waar wij voor hebben getekend. Binnen 6 weken zou de overstap geregeld zijn, en alles zou worden geregeld met de overstapservice.
In december toch maar eens gebeld met Vodafone waar mijn abonnement nou bleef. Deze medewerker vertelde mij dat het drukker was dan normaal, maar dat hij mij wel in kon plannen voor januari. Ik zou alle benodigdheden thuis bezorgd krijgen, en op 6 januari zou alles werken. Een paar dagen voor 6 januari toch maar eens gebeld waar het pakket dan bleef, anders hebben we niets op 6 januari. Nee, het pakket zou pas verstuurd worden, als alles op 6 januari geactiveerd werd. Prima. Een paar dagen later ontvangen wij een mooi pakket, met daarin een vreemde brief. Onze naam en adres werden vermeld, maar de verdere gegevens in deze brief bleken van een hele andere klant! Direct hierover gebeld, want dit klopt natuurlijk niet! Bleek een medewerker van Vodafone een nieuwe aanvraag voor ons hebben ingevuld. “Onze” aanvraag bevatte al onze juiste gegevens, en in deze tweede aanvraag (door Vodafone zelf) zijn alleen onze naam en adres correct, maar geboortedatum, rekeningnummer! , telefoonnummer, emailadres ed zijn van een andere klant. Na deze ontdekking zijn er alleen nog maar problemen geweest met medewerkers die niet weten waar ze het over hebben, alleen maar praten over geduld hebben, en dat het zichzelf zal oplossen. De meeste van onze gegevens staan nu eindelijk (na vele telefoontjes en mailtjes) correct in hun administratie, we hebben eindelijk na 8 weken een welkomstbrief gekregen, met onze eigen inloggegevens, na 3x bellen een juist snoertje gekregen voor de televisie. Toch hebben we zelf ons oude abonnement op moeten zeggen bij Lijbrandt. Het enige wat heel lastig schijnt te zijn, is ons telefoonnummer. De eerste weken hadden we een tijdelijk nummer, totdat de telefoon er helemaal mee ophield. Hier achteraan gebeld, er werd mij verteld dat we ons eigen nummer weer hadden teruggekregen, en dat ik een “powerflip” moest uitvoeren. Alle stroom van hun apparatuur eraf, en dan zou onze telefoon het weer doen met ons eigen nummer. Maar helaas, hoe vaak we dat ook probeerden, en ! hoe vaak we naar Vodafone ook erachter aan bellen, ondertussen zitten we al ruim 6 weken zonder telefoon!! Mailen naar Vodafone heeft geen zin, wordt niet op gereageerd, behalve dat het drukker is dan normaal. Op de vele klachten-mailtjes is er slechts één keer echt gereageerd met een compensatie voor de eerste maand gebruik, omdat we niet optimaal gebruik konden maken van ons abonnement. Maar na al dit gezeur ben ik Vodafone al meer dan zat. Hoe moeilijk kan het zijn om een telefoonlijn weer aan het werk te krijgen!! Alle beloftes (vandaag, einde van de week, binnen 2 dagen) dat het klaar zou komen zijn niet nagekomen, en ook de beloftes om terug te bellen met meer informatie worden niet nagekomen. Na een klacht bij Kassa,werd ik gebeld door een medewerker. Hij zou er persoonlijk voor zorgen dat het eindelijk in orde zou komen. Ik had weer hoop… maar nee…Onze belafspraak werd door Vodafone niet nagekomen, heb een uur zitten wachten op telefoon.
Onder tussen heb ik spijt als haren op mijn hoofd dat wij ooit die vriendelijke meneer binnen hebben gelaten!

1. Als mijn telefoonlijn het weer doet, met mijn eigen telefoonnummer.

2. Als mijn belkosten terug betaald worden.

3. De tijd dat ik geen gebruik heb kunnen maken van mijn volledige abonnement, geen abonnementskosten betalen.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vodafone in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vodafone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Vodafone

7 jaren geleden - Beste R.Elzen,Ik heb je zojuist een reactie gestuurd via e-mail.Met vriendelijke groet,Berny Vodafone, medewerker klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht R.Elzen

7 jaren geleden - Vodafone adviseert mij zijn experts te bellen op de klantenservice... Volgens mij heeft Berny het verhaal helemaal niet gelezen. Na tientallen telefoontjes naar de klantenservice is er na 9 weken nog steeds niets opgelost!! Ondertussen is mij door de klantenservice geadviseerd om maar niet weer te bellen. Zij kunnen niets meer voor mij doen, omdat mijn klacht in behandeling is genomen door de klachten-afdeling. De enige manier om hier contact mee te krijgen is om te mailen. Wil je graag telefonisch contact, dan kun je een verzoek indienen via de mail om terug gebeld te worden. Helaas gaat Vodafone helemaal niet in op deze verzoeken. Het blijft dus hopen dat het zich uiteindelijk oplost.

Vodafone

Heeft op 25 april 2013 om 11:13 geantwoord

We hebben de klant een reactie via e-mail gestuurd met daarin een passend advies.

7 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Vodafone beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door R.Elzen