Klacht: Vlucht zonder reden gecanseld een paar uur voor vertrek!

op 03 juli 2017 over Easyjet in de categorie Vliegmaatschappij

Op vrijdag 30 juni, 11.56 uur, ontving mijn dochter een mail van easyJet waarin werd aangekondigd dat haar vlucht ES8P7JX naar Milaan van die dag van 20.55 uur gecanseld was.

Het was de dag van vertrek waar al wekenlang naar uitgekeken was. Het weekend waar hard voor was gespaard om samen met vriendinnen het einde van de tentamenperiode te vieren.
De vriendinnen hadden de vroege vlucht genomen maar mijn dochter had nog haar laatste tentamen van 13.00 – 15.00 uur en was aangewezen op de vlucht van 20.55 uur.

De koffer lag al in de auto en wij stonden klaar om haar bij de tentamenlocatie af te zetten, waarna we zouden gaan eten en haar op Schiphol zouden afzetten.

Naast de schok van de mail een paar uur voor vertrek een vlucht canselen waar mensen op gerekend en gepland hebben, was er ongeloof en boosheid op de manier waarop er blijkbaar met mensen kan worden omgegaan.

Nee, het was geen noodweer dat vliegtuigen niet konden opstijgen. Er werd simpelweg geen enkele reden gegeven en er werd geen alternatief geboden op een tijd die relevant was voor haar. De enige eerstvolgende datum die werd gesuggereerd voor gratis omboeken was op 3 juli!

Uiteraard was het eerste wat we deden easyJet bellen, maar daar was alleen een voicemail om naar te luisteren. Snel speurden we de mogelijkheden voor die dag af. De vriendinnen die al in Milaan zaten hielpen met zoeken terwijl wij in de auto zaten op weg naar de tentamenlocatie. Mijn zoon checkte de trein. De trein blijkt geen optie, meer dan 200 euro voor een enkele reis. De vriendinnen vinden een vlucht voor de volgende dag maar er zijn nog maar 3 plaatsen. Vlak voordat we parkeren besluit ze dit dan maar te doen.

Resultaat:
– met veel zenuwen over haar mislukte weekend het tentamen in
– ipv van vrijdag aankomen, komt ze pas zaterdagavond aan en
moet daarvoor bij een andere maatschappij een nieuw ticket
boeken
– grote teleurstelling over het niet bij de vriendinnen zijn op
vrijdagavond. Ze hadden een mooi programma gemaakt waar ze
vrijdag en zaterdag overdag niet bij kan zijn
– extra kosten. Als ze zaterdagavond om 18.15 uur aankomt wil ze
een taxi nemen naar haar verblijfplaats om nog iets aan haar
avond te hebben.
– een eerste overnachting geboekt voor niks
– boosheid en teleurstelling van iets wat je ruim van tevoren hebt
betaald en wat blijkbaar zomaar met een mailtje, een paar uur voor
vertrek, kan worden weggevaagd
– het plezier van een goed van tevoren gepland weekend met
vriendinnen en een programma is verpest

Wij verwachten dat de kosten en het ongemak gecompenseerd worden.
Daarnaast verwachten we excuses voor deze behandeling.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Easyjet

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Easyjet nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Iranila1