Klacht: Vlucht Transavia (HV 5690) gemist buiten onze schuld om

op 09 augustus 2016 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

De klacht is primair gericht aan Sunweb als touroperator / uitvoerende partij van de koopovereenkomst. Secundair aan Transavia en Iberia

Wij hebben zondagochtend 7 augustus buiten onze schuld om de vlucht van Transavia van Ibiza naar Rotterdam Airport gemist. Wij zijn met 6 personen, met 4 volwassenen, een kleuter van 5 en een baby van 11 maanden op tijd gearriveerd op de luchthaven van Ibiza en hebben op tijd ingecheckt. De vlucht stond aanvankelijk gepland om 08:20 maar had enige vertraging opgelopen. Bij het inchecken heeft de baliemedewerker van Iberia ons boarding passen verstrekt met boarding time 09:40 en departure time 10:10 voor vlucht HV 5690 van Transavia. Bovendien zijn onze namen niet een keer omgeroepen op de luchthaven om z.s.m. te boarden (ook geen last call). Om onbekende reden is het vliegtuig om 08:58 vanaf Ibiza Airport vertrokken. Hierdoor hebben wij onze vlucht gemist en hebben uiteindelijk onze bagage aangetroffen op de band.

Hoewel wij direct melding hebben gemaakt van dit incident bij alle betrokken partijen, zowel Sunweb, Transavia als Iberia, heeft niemand ons hulp aangeboden. Uiteindelijk hadden wij geen andere keus dan zelf voor een aanzienlijk bedrag nieuwe vliegtickets te boeken naar Nederland en hebben wij extra kosten gemaakt om op onze eindbestemming te geraken.

Wij zien naast de welgemeende excuses voor dit onverklaarbare voorval dat alle gemaakte kosten volledig worden vergoed. De klacht heeft betrekking op reserveringsnummer 2864167.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 10 augustus 2016 om 14:22 geantwoord

Beste meneer Kirat,

Zojuist heb ik u telefonisch gesproken over uw gemiste vlucht op de luchthaven van Ibiza.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat u een bittere nasmaak aan uw vakantie heeft overgehouden. Jammer genoeg kunnen wij niets voor u betekenen in deze. Transavia is uiteraard onze partner m.b.t. de uitvoering van de vluchten, maar op de daadwerkelijke uitvoering hebben wij als touroperator geen invloed. Ik adviseer u de boarding pass en de rekening van de tickets die u heeft moeten aanschaffen in te dienen bij Transavia.
Daarbij heb ik uw verhaal doorgezet naar onze afdeling Customer Support zodat zij hier in ieder geval van op de hoogte zijn.

Hopelijk betreft het een vlotte afhandeling. Als wij nog iets voor u kunnen betekenen, horen wij het graag.

Team Webcare Sunweb

Alle klachten die gemeld zijn door Bittere Nasmaak Ibiza