Klacht: niet eens met volledige extra betaling om dat boeking niet door gaat

op 13 september 2019 over vliegtickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

———- Oorspronkelijk bericht ———-
Van: Henk van de Streek
Aan: contact@vliegtickets.nl
Datum: 13 september 2019 om 10:35
Onderwerp: Extra betaling voor de bestelling BFVCU3Y — niet eens met de extra betaling

Geachte mevrouw, heer,

Ik heb gisteren, 12 september 2019 om 14.27 uur een vlucht geboekt van Amsterdam naar Manchester voor EURO 251,03 (221,53 kosten vlucht 29,50 boekingskosten). Reserveringsbevestiging BFVCU3Y. Deze is ook direct betaald.

Om 15.02 krijg ik een mail dat er nog geen boekingsbevestiging is ontvangen en dat er alles aan gedaan wordt om de boeking bevestigd te krijgen.

Naar aanleiding van dit bericht bel ik daarna met jullie. Ik geef aan dat de betreffende vluchten duurder worden en dat ik snel duidelijkheid wil hebben of het lukt. Anders wil ik direct een andere vlucht boeken tegen de dan gehanteerde prijs. Mijn vader, Hendrik van de Streek, boekte namelijk met reserveringsnummer A42PTEV om 14.39 uur bij jullie voor EUR 238,53 excl. kosten, EUR 268,03 incl. kosten.
Ten tijde van mijn telefonisch contact met jullie was dat ook de prijs, EUR 268,03 incl. kosten.
Ik weet dat de boekingswijze een geautomatiseerd proces is, dat er af en toe een probleem kan ontstaan als deze (bijv. prijs gaat net omhoog).

Mijn vraag was toen duidelijk. Laat mij dan boeken tegen de iets hogere prijs en skip die boeking waar een probleem is, opdat ik niet later geconfronteerd kan worden met nog hogere prijzen. Er werd mij verteld dat het naar verwachting wel goed zou komen en dat ik zo snel mogelijk zou horen. Daar heb ik me aan vast gehouden.

Echter om 19.01 uur kijg ik opeens een mail van jullie dat de reservering toch niet gelukt is en dat ik tegen bijbetaling van EUR 50 alsnog dezelfde vlucht kan boeken. Zie hieronder. Omdat we met meerdere personen dezelfde vlucht hebben geboekt, kon ik niet anders dan akkoord gaan om deze vlucht te krijgen.

Mijn verzoek om compensatie aan jullie
In totaliteit betaal ik nu EUR 301,03 voor deze vlucht. Ten tijde van mijn telefonisch contact met jullie zou ik de vlucht voor EUR 268 hebben kunnen boeken. Dat frustreert me enorm omdat me in het telefoongesprek werd voorgehouden dat het wel goed zou komen. Ik weet dat jullie allerlei voorwaarden hebben.

Nu krijg ik 4 uur(!!) later een berichtje dat het allemaal niet gelukt is. In die tussenliggende 4 uur is de prijs van de vlucht nog hoger geworden. Ik moet nu EUR 50 meer betalen in plaats van de EUR 18 die ik anders meer had moeten betalen als ik wel toen direct de andere vlucht had geboekt.
Van de personen met wie ik vlieg was ik eerst de persoon die de goedkoopste boeking had en nu ben ik de persoon geworden die de duurste boeking heeft.

Ik vraag u om mij een compenstatie daarvoor te geven en die vergoeding op mijn bankrekening over te maken.

Ruben van de Streek

Ik vind het redelijk dat ik een hogere prijs voor een vliegticket moet betalen als de eerdere boeking niet door kan gaan. Alleen nu moet ik veel meer betalen dan nodig was geweest, doordat ik na die melding al de vlucht gewijzigd had kunnen krijgen tegen het dan geldende tarief. Ik betaal nu 50 euro meer ipv 18.
Ik vind het billijk dat ik voor dat verschil, of een bedrag in idie richting, gecompenseerd wordt.

3 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over vliegtickets.nl

22 uur geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over vliegtickets.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door rubenvandestreek