Klacht: Vlekken op glazen

op 12 augustus 2016 over Specsavers in de categorie Opticïens en brillen

in november 2014 nieuwe bril gekocht bij specsavers harderwijk. kosten 246 euro. geen gratis tweede bril omdat er korting van 25 % werd gegeven op geharde en ontspiegelde glazen. in juni 2016 ontstaan ronde vlekken in de glazen die niet te verwijderen zijn. expert bij winkel zegt dat het niet aan de coating ligt en de 2 jaar garantie op glazen geldt alleen op de coating. hoe de vlekken zijn ontstaan weet men niet. ze kunnen niets doen, alleen 30% korting geven op een nieuwe bril. voel me opgelicht omdat in mijn omgeving dezelfde klachten voorkomen met dezelfde nietszeggende oplossing(?)

wil nieuwe goede glazen, want ik heb nu een "waas voor de ogen"

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Specsavers over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Specsavers in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Specsavers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Specsavers

Heeft op 15 augustus 2016 om 11:54 geantwoord

Goedendag,

Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw reactie, waarvoor wij u hartelijk danken. Wij stellen het bijzonder op prijs dat u de moeite heeft genomen om ons van uw bevindingen op de hoogte te brengen.

Wij geven één jaar kwaliteitsgarantie op uw aankoop, dit is een garantie die productie en/of fabricagefouten dekt. Wanneer de coating van de glazen loslaat kan dit komen door verschillende oorzaken zoals schoonmaken van de glazen met papier, wrijving met een ander voorwerp of zelfs een zandkorrel en ook langdurig blootstellen aan extreme hitte kan dit veroorzaken.

Natuurlijk vinden wij het spijtig te horen dat dit is gebeurd na 2 jaar, echter kunnen wij om bovengenoemde redenen de glazen niet kosteloos vergoeden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Sabrina Groen

Alle klachten die gemeld zijn door a.leune