Klacht: Vitrage verkeerd geleverd

op 31 augustus 2016 over Kwantum in de categorie Bouwmarkten

Bij deze klachten over de filiaal Waldorpstraat n.a.v. vandaag.

Een maand geleden heb ik van een raam de helft van een vitrage besteld voor 30 euro. Ik heb deze oude meegenomen dat ik exact dezelfde wilde omdat er een scheur in zat. Het kon een maand duren gezien het vakantieperiode is.

Een week geleden ben ik persoonlijk langsgegaan na 3 weken om te vragen wanneer ik deze kon verwachten. Mij werd aangegeven afgelopen donderdag of afgelopen dinsdag zou het toch echt binnen moeten zijn. Tot gisteren netjes gewacht, want het was dinsdag. Helaas geen bericht.

Ik bel vandaag naar de winkel (woensdag) dat mij dit is aangegeven en ik niets heb ontvangen. De Kassamedewerker een mevrouw spreekt gebrekkig Nederlands en geeft mij aan dat als het klaar is ik een sms ontvang. Ik geef haar aan dat ik dit weet, maar graag wil weten wanneer het wel komt. Of ze dit kan opzoeken met mijn ordernummer. wederom geeft ze aan ik krijg een sms en ze van de kassa is en het druk heeft. Ik geef haar aan mij dan door te verbinden naar de gordijnenafdeling zodat zij dit kunnen opzoeken. Dit weigert ze. Ik vraag haar leidinggevende, dit weigert ze. Vervolgens zegt ze dat ze niks kan doen en klanten heeft aan de kassa en hangt midden in mijn gezicht op. Gedurende het gesprek is er geen ordernummer aan mij gevraagd om mee te kijken.

Vervolgens bel ik de klantenservice om na te vragen hoe ik een klacht kan indienen. Dit wordt mij netjes uitgelegd en ik vraag of ze kan nagaan wat de status is van mijn vitrage. Binnen 10 seconden kan zij dit opzoeken en mij antwoord geven dat deze al in de winkel is gearriveerd vandaag. Ik bedankt haar en ga naar de winkel.

Ik haal de vitrage op en moet mijn bon scannen bij de kassamedewerker die de telefoon ophing. Ik krijg van haar een attitude dat ik het dus toch vandaag heb gekregen. In andere woorden waarom ik zeurde. Nogmaals probeer ik haar uit te leggen dat zij mij niet heeft geholpen, niet iemand heeft gezocht om mij te helpen of mijn vraag heeft beantwoord. Daarnaast krijg ik ook geen excuses van haar dat de telefoon in mijn gezicht is opgehangen. Ik zeg hier verder niets van en loop weer weg.

Thuis gekomen is mijn vitrage zichtbaar anders dan de linkerkant (beiden uit Kwantum). Ik ga terug en geef aan dat de onderkant van mijn oude vitrage die ik mee had genomen dubbel is gevouwen. De nieuwe heeft dit niet. Ik leg dit uit aan de mevrouw bij de vitrages die geeft dat op de bon staat dat de onderkant (in vaktermen,,,) dat die niet dubbel gevouwen is en ik dus de juiste heb ontvangen. Ik geef haar aan dat dat niet kan, want ik heb de oude meegenomen en gevraagd ik wil deze. Een maand geleden heeft de zomerkracht de oude bon erbij gehaald voor de afmetingen en aangegeven dat hetzelfde zal worden gemaakt. De meneer die erbij is gehaald inmiddels geeft mij aan dat dit vreemd is en een nieuwe de helft meebetalen. Vervolgens vraagt hij mij weet u zelf wel wat u besteld heeft dan? Ik zeg nee want ik heb geen verstand van vitrages. Daarvoor werken jullie hier. Meneer geeft aan dat hij het vreemd vind dat ik zelf niet weet hoe de vitrage eruit moet zien terwijl ik toch echt de oude vitrages (om fouten te voorkomen) heb meegenomen. Ik geef aan dat ik al jaren klant bent en iedere verhuizing wel mijn gordijnen en vitrages heb laten maken. Ik geef dan ook veel geld uit in Kwantum. Ik geef ook aan dat ik geen bedrag wil betalen voor een nieuwe vooral omdat mijn vraag naar de medewerker (met product mee te nemen) duidelijk was. Dat er dan niet kan worden aangegeven dat als de klant exact hetzelfde vraagt en iets anders krijgt aan Kwantum ligt vind ik niet correct. Daarnaast doet men ingewikkeld om de 30 euro die de vitrage zou moeten kosten. Dit terwijl ik veel geld in de winkel uitgeef.

Graag zie ik hier een oplossing voor zodat mijn vitrages er gelijk en mooi uitzien.

Zie bijlage voor het beeld van de verschillende vitrages die beiden uit de Kwantum komen. Rechts is de oude en links de nieuwe. De rechter heb ik meegenomen dat ik exact hetzelfde weer wil.

Als een nieuw stuk vitrage wordt gemaakt zodat beiden er mooi uitzien en uiteraard hetzelfde zijn en ik niet voor de kosten van € 30,-- wil opdraaien om een nieuwe te laten maken.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Kwantum

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Kwantum nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door turf01