Mijn Klacht:
Ivm het plaatsen van een nieuwe verwarmingsketel op de 29 maart jl moest de hoofdaansluiting van het water worden dichtgedraaid. Dit leverde voor de loodgieter een probleem op, omdat de oude kraan met een plastic draaiknop en binnenkant van messing niet goed wilde sluiten. Vitens is gebeld om de aansluiting aan te passen, de medewerker van Vitens vond het helaas geen noodzaak om het snel op te pakken.
Uiteindelijk is het dichtdraaien gelukt, echter toen de hoofdkrant weer open moest om de verwarmingsketel te vullen wilde de kraan niet goed open en bleef lekken. Hierdoor ontstond er lekkage.
Wederom werd er weer contact opgenomen met Vitens en deze medewerkster zag de noodzaak in en heeft direct een onderhoudsmonteur gestuurd. De aansluiting van de hoofdkrant is hierna aangepast.
Door al dit gerommel met de hoofdaansluiting van het water is er materiaal(wrs kalk) vrijgekomen en deze restjes zijn terechtgekomen in de mengkraaan van de douche waardoor deze is gaan lekken.
De klacht gaat over het niet goed en snel reageren van Vitens om de oude hoofdaansluiting direct na het eerste telefoontje aan te passen. Hierdoor is er veel met de kraan geknoeid en zijn de resten in de waterleiding terecht gekomen die de mengkraan in de douche kapot hebben gemaakt. Wij hebben nu een continue lekkage in de douche en de douchemengkraan is niet meer te repareren en de kosten voor de vervanging zijn hoog ( ca €500 exclusief montage).
Als de klacht direct was opgepakt was deze ellende niet gebeurd.
Graag zien wij dat Vitens de schade vergoed van een nieuwe douchekraan met douche en regendouche.
Hoor graag zo spoedig mogelijk van u aangezien wij nu dagelijks de hoofdkrant moeten sluiten om te voorkomen dat er veel water door lekkage verdwijnt in de douche.
Met vriendelijke groet,
Janneke Spin
Gewenste Oplossing:
Vergoeding van een nieuwe douchemengkraan ter waarde van ca €500,00 exclusief montage
