Klacht: Onterecht afsluiten en niet correcte afhandeling daarna

op 27 mei 2015 over Vitens in de categorie Waterschappen

Nadat mijn vrouw hedenmiddag (27-05-2015 ca 15:00 uur) thuis kwam trof zij nog net een mannetje van uw bedrijf die zojuist onze water toevoer afgesloten had. Erg merkwaardig aangezien we tegenwoordig elke maand controleren of de rekening daadwerkelijk afgeschreven was, en dit ook daadwerkelijk was gebeurt. Kennelijk had de bank het gestorte geld weer terug gehaald (waarom moet ik navragen aangezien het saldo meer dan toereikend is geweest). We praten hier nu over 1 maandtermijn…

De voorschriften van de rijksoverheid (zie bijlage) stellen dat het bedrijf , Vitens dus in dit geval, een brief dienen te sturen, te bellen en/of anderzijds. De communicatie van uw Vitens bestond echter uit een email; gestuurd naar een email adres waarvan bekend was, of bekend had moeten zijn, dat dit niet meer in gebruik was : mijn vrouw heeft meerdere keren het goede adres doorgegeven (iets wat de telefoniste ook bevestigd heeft). Een verkeerd gestuurde mededeling beschouwen wij als niet gestuurd, afgezien van het feit dat wij afsluiten binnen een maand wel een erg trieste vertoning vinden…

Hoewel uw “monteur” gemeld had dat het water na betaling direct weer aangesloten kon worden, was dit na betaling van 400 euro !!!???(maandtermijn is 30 euro) volgens uw telefoniste pas mogelijk de volgende dag om 10:30 uur.
Pas toen mijn vrouw de kinderen wilde meenemen naar het kantoor van Vitens om aldaar de tanden te poetsen was er opeens wel een mogelijkheid….

Mijn klacht bestaat eruit dat wij vinden dat nadat wij , ons inziens, onterecht zijn afgesloten en hierover een enorm bedrag hebben moeten betalen, wij met volstrekte minachting door Vitens zijn behandeld.
Verder is de straat voor mijn deur in erbarmelijke staat opgeleverd ( zie bijlage) Ik heb een blinde buurman en rennende kinderen en de kapotte en ongelijke stenen zijn een verzoek om ongelukken.
(Dit laatste zal ik ook bij de gemeente melden aangezien zij naar mijn mening verantwoordelijk zijn voor de staat van onderhoud van de openbare weg)

* Ik wens (direct) mijn teveel betaalde geld terug.
* Ik wens een deugdelijk reparatie van de weg boven de meter.
* Wij konden de "dwangsom" betalen, maar denkend aan de mensen die elke euro per maand moeten omdraaien om rond te komen, wil ik graag weten hoe Vitens in de toekomst er voor gaat zorgen dat de voorschriften worden gevolgd.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vitens

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vitens nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht N.Kessels

4 jaren geleden - We hebben contact met Vitens gehad en zij hebben voorgesteld om het bedrag te verrekenen met de eindafrekening en de termijnen voor de rest van het jaar. Ook de straat wordt weer in orde gemaakt. Boven verwachting mag ik wel zeggen. Mocht er nog wat gebeuren plaats ik t weer. En Robin bedankt voor de inzet.

Alle klachten die gemeld zijn door N.Kessels