Mijn Klacht:
Ik wil graag een klacht indienen over de manier waarop vidaXL zaken doet.
Op 24 maart ontving ik mijn bestelde product van vidaXL. Binnen een paar dagen na gebruik merkte ik de slechte kwaliteit van het artikel op. Omdat de afkoelperiode nog maar 14 dagen duurde, heb ik verzocht om de artikelen te retourneren. Natuurlijk probeerden ze me een tegoedbon aan te bieden, zodat ik de artikelen niet zou retourneren, maar het product was van zo’n slechte kwaliteit dat het geen zin had om ze te houden. Uiteindelijk, na een paar e-mails heen en weer, stemden ze ermee in om me het retourlabel te sturen.
Zoals aangegeven, verpakte ik de artikelen in de originele verpakking, bevestigde het retourlabel en gaf het af bij de koerier. Toen het tijd werd voor de terugbetaling, werd het retourbedrag drie keer zo hoog afgetrokken, terwijl er maar één retourlabel was voor alle drie de artikelen (ze waren samen verpakt). Ik vroeg hen om slechts één retourzending in mindering te brengen, maar ze handhaafden nog steeds het beleid dat, aangezien er drie artikelen waren besteld, de retourkosten voor drie artikelen zouden zijn, terwijl ze het als één artikel hadden verzonden.
Ik vind dit een zeer misleidende handelspraktijk en wil dit daarom melden.
Gewenste Oplossing:
Ik wil dat ze alleen de retourkosten in mindering brengen voor één retourzending en niet drie keer, omdat de drie artikelen in één pakket zaten en met één retourlabel werden geretourneerd.
