Klacht: Oplichters en misleiders! € 278 betaald terwijl de werkelijke kosten € 189 blijken te zijn

MariskaSmit op 09 december 2016 over Viagogo in de categorie Kaartenverkoop

Op Viagogo 2 tickets besteld voor Guns and Roses, 12 juli, voor € 101 pst.
Op de laatste pagina, vóór de betaling, krijg je een samenvatting te zien (zie bijlage). Hierop in koeienletters het subtotaal van de tickets en heel onopvallend eronder de tekst \”+ boekingskosten, administratiekosten en btw\”.

Natuurlijk in alle haast (want straks is het uitverkocht) doorgeklikt naar de betaling, en tot mijn grote verbazing blijk ik € 277,- te hebben afgerekend!!!! Wat? € 76 euro extra kosten!!!
Niet meer te annuleren.

Zojuist de kaarten ontvangen en tot mijn grote verbazing staat er daar de naam van een wildvreemde op, die bovendien slechts € 85 plus € 9,50 fee voor de tickets heeft betaald. Die heeft lekker winst gemaakt.

Wat blijkt: viagogo is een marktplaats. Kaarten kopen, doorverkopen, winst maken. Een piramidespel is er niets bij.

Wat een misleiding!!

Viagogo zegt in haar FAQ\’s dat er in het bestelproces DUIDELIJK wordt aangegeven welke extra kosten in rekening worden gebracht. Dat is niet correct!
Op de laatste pagina vóórdat je doorklikt naar de betaalpagina, staat alleen het subtotaal van de tickets met slechts een mededeling (in kleine lichtgrijze letters) dat er ook nog boekingskosten, servicekosten en btw bij komen. Pas bij de IDEAL of creditcardbetaling zie je wat het werkelijke totaalbedrag is. Als je even te snel op akkoord druk, ben je dat kwijt. Ruim 40% extra kosten is NIET normaal!

Geld terug of in elk geval slechts de normale kosten betalen. Zie niet, dan zet ik mijn rechtsbijstandverzekering in.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Viagogo

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Viagogo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door