Klacht: VGZ houdt mensen graag voor de gek.

op 26 augustus 2016 over VGZ-Trias in de categorie Zorgverzekering

Ik had een regeling nu zegt vgz dus dat ik een brief zou krijgen met het totaal bedrag wat ik binnen kort zou moeten betalen nou daar ga ik vanuit
En er stond ook in dat in een nieuwe regeling kon afspreken echter trekt vgz zich terug en zegt dat een nieuwe regeling niet mogelijk is omdat de oude is vervallen en ik al meerdere regelingen zou hebben gehad.
Dat over die meerdere regelingen kan ik me niet herinneren.
Ik zou nog een brief krijgen met wat ik precies moest betalen wat er nog openstond aan de regeling dan zou ik horen wat het totaal bedrag was en daar een acceptgiro van krijgen zodat ik dat ook kon betalen.
Echter heeft vgz het nu naar een gerecht´s deurwaarder door gezet en dit was niet wat er in de brief stond dit en ook stond erin dat ik eventueel een nieuwe regeling kon afspreken maar nee vgz weet via social media niks nu eisen zij dat ik iets van 250 euro overmaak aan hun ineens.
Ik heb om een regeling gevraagd maar daar deed vgz dus niet aan alweer de zoveelste leugen wat er in de brief stond komen ze niet op terug.
Maar toen zei ik dus dat ik dat bedrag niet kon missen anders kan ik drie weken niet eten ik heb het idee en dat heb ik allang langer dat de vgz wereld draait om geld ik las online dat vgz een top bestuurder naar huis stuurde met 1 miljoen euro ontslag vergoeding betalen we daarvoor dat geld hoort bij de zorg waar het voor bedoeld is.
Ik zal eerlijk zijn een paar maanden geleden is een goede vriend voor een trein gesprongen omdat hij ook schulden had ook bij een zorgverzekeraar toen die een dagvaarding kreeg was het de druppel hij schreef in zijn afscheid´s brief dat de staat ons zag als melk koeien ken ik me ook in vinden een kern van waarheid.
Wat is nu belangrijker een leven en of geld waar de dood op volgt.
Want laten we eerlijk zijn de wereld draait om geld en dat zeggen ze voor goede zorg zorg je samen nu zal ik eens wat zeggen vorige week nog een overdosis op waarom zag het niet meer zitten.
Hulp nee kan dat niet betalen ik mijd zorg ik ben ermee blijven lopen.
En als ik straks teveel gewicht verlies dat ik te mager wordt tja dan wordt het dwang zorg omdat je een gevaar voor jezelf bent dat mochten ze willen dan moeten ze eerst gaan zoeken en dan doe ik er nog niet aan mee want om deze ellende zonder loon of uitkering thuis te zitten heb ik niet om gevraagd zegt vgz de gemeente pff mag hopen dat ze daar zelf eens naar toe mogen weten ze ook eens hoe wij ons voelen als je weken niet kunt eten.
En bij de gemeente naar kastje van de muur wordt gestoord omdat ik geen fatima asiel zoekster heet maar nee die krijgen alles gratis.
Net wat me vriend zei in zijn afscheid´s brief de dood is zo slecht nog niet daar geef ik hem gelijk in als je zo gepest wordt om geld dan is rusten goed daarop ben ik ook laaiend op de staat niet alleen om hem maar ook om al die andere die zelfmoord pleegden vanwege het feit zo dood gepest te worden.
Ik zeg het niet graag en ik lieg ook niet als ik zeg zou voor mij een ook een mooie oplossing zijn.
Dan heb je rust en kan vgz je niks meer ontnemen want van een lijk kun je niet plukken en dat is wat ik erover denk en dat mag best eens gezegd worden.
Het zit ook in me hoofd om die stap te zetten das waar.
Snap niet waarom vgz dan zo moeilijk blijft doen bang dat ze hun geld niet krijgen ik wil met alle liefde en plezier betalen maar dan moet het wel mogelijk zijn.
En niet zon helse manier mocht ik deze hel overleven want zo voelt het nu dan zal ik zeker zodra het kan en alles betaald is samen met mijn partner overstappen naar een andere zorg aanbieder als ik dan nog leef jammer voor vgz dan weer 2 klanten minder want als je zo met je mensen om moet gaan nee dan hoeft het voor mij niet meer.
En dit is getypt op dit moment dat ik dus niet verward ben maar even het verhaal uit me hart erop zet.

Een regeling graag voor het bedrag dat volgens hun open stond @ 250 euro als ik dat zo goed zeg uit me hoofd.
Kan dit niet dan is vgz dit jaar of zeker volgend jaar 2 klanten kwijt wat me weer te binnen schiet is dat ik elke dag ook moet leven met pijn zeggen ze naar de dokter nee want zorg mijd ik mij te onbetaalbaar.
Graag alleen reacties via de mail.< Heb geen 06 meer en daar begin ook niet meer aan mooie bron om te bezuinigen zo alvast.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar VGZ-Trias over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Janalovesskary

4 maanden geleden - Dank je wel Robin

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door VGZ-Trias in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat VGZ-Trias een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

VGZ-Trias

Heeft op 30 augustus 2016 om 09:10 geantwoord

Hoi Diane,

Bedankt voor jouw bericht. Jij hebt met ons contact gehad omdat jouw betalingsregeling is vervallen. Je hebt bij ons het verzoek ingediend om een nieuwe betalingsregeling af te spreken. Mijn collega's hebben aangegeven dat dit helaas niet meer mogelijk is.

Jij hebt een lopend dossier bij het incassobureau. Alle openstaande vorderingen zijn overgedragen. Dit betekent dat wij jou niet langer kunnen helpen met de achterstand, maar dat jij je hiervoor moet wenden aan het incassobureau.

Het spijt me dat wij jou niet meer kunnen helpen.

Fien

Heeft op 01 december 2016 om 13:28 geantwoord

Vgz denkt alleen aan zichzelf bedankt voor de zelfmoord gedachten.

Alle klachten die gemeld zijn door Janalovesskary