Klacht: verzekering mobiel

op 30 juli 2017 over ACE Group in de categorie Verzekering

In april 2015 kocht ik een IPhone 6 gekoppeld aan een abonnement van T-Mobile. Hierbij werd een verzekering geadviseerd die alle eventuele kosten zou dekken. Dit jaar in april is de telefoon gevallen waardoor het scherm beschadigd was.
Ik heb toen contact opgenomen met de reparateur (Dynasur/Ace). Ik heb hun procedures gevolgd waarin ik aangaf wat er precies is gebeurd. De reparatie werd conform verzekeringsvoorwaarden goedgekeurd. Ik diende wel alle data op de telefoon te verwijderen. Na onderzoek door de reparateur concludeerde deze dat men liever een nieuwe iPhone leverde. Dus niet repareren. Dit bleek dat te gaan om een zogenaamd gerefurbished toestel dat zou werken als een nieuw toestel.
Nadat ik dit zogenaamde refurbished toestel heb ontvangen, is door mij alle data teruggezet. Dit was begin mei 2017.
Binnen een aantal dagen bleek de batterij van dit toestel erg snel leeggelopen te zijn. Dit heb ik direct gemeld bij Dynasur/Ace die direct aangeven dat het goed is e.e.a. weer gemeld te hebben omdat er op dit refurbished toestel 90 dagen garantie zit. Hun koerier zou de telefoon bij mij ophalen gratis.
De nogal gehaaste koerier had geen verpakkingsmateriaal bij en plaatste het toestel nogal enthousiast in een envelop.
Slechts na 5 dagen kreeg ik bericht dat het toestel niet onder de garantie viel omdat er kennelijke gebruikersschade zou zijn. Dit staat los van de eigenlijke klacht, zijnde de leeglopende batterij. Verder is een eventuele gebruiksschade (het toestel zou wat krom zijn) niet bij mij bekend. Ik stel me echter wel voor dat tijdens het vervoer of handling bij de reparateur iets fout is gegaan.
• Men geeft in hun offerte aan (bijlage) dat het toestel wordt omgeruild. Impliciet zegt men dat het toestel dus niet door mij is beschadigd. In tegenstelling vervolgens, moet ik dan wel €422.65 voor een toestel betalen dat door de reparateur als gerefurbished aan mij is aangeboden.
• Indien ik hier niet op in ga. Krijg ik het toestel slechts terug na betaling van €36,30
• Ik doe afstand van het product.
Inmiddels blijkt het ook zo te zijn dat de naam van de reparateur is veranderd is van Dynasure naar Chubb. Hier ben ik niet over geïnformeerd. De reden van naamsverandering schuilt zich waarschijnlijk in de nogal dubieuze reputatie van Dynasur.
Tot op heden wordt ik door zowel Dynasur als nu ook Chubb (het zelfde adres) van het kastje naar de muur gestuurd en heb inmiddels heb ik al meer dan € 250 euro aan verzekeringspremie betaald. Omdat ik toch mijn toestel terug wilde heb ik voor optie 2 gekozen. T-Mobile heeft echter wel deze kosten aan mij vergoed.
Echter, het probleem is nog steeds niet opgelost!
De reparateur schermt met allerlei polisvoorwaarden waar voor mij als buitenlandse geen touw aan vast valt te knopen. Ik vraag me af waarom ik eigenlijk een verzekering heb afgesloten en dan een gebruikt en slecht werkend toestel heb terug gekregen. Wat is er eigenlijk met mijn originele toestel gebeurd. Na vervanging van het scherm had ik dat toch gewoon terug kunnen krijgen?

Wat ik voorstel is uw interventie en:
• Een deugdelijk werkend toestel. Dus niet een gerefurbished toestel met een zwakke batterij of met bijna onzichtbare zogenaamde gebruiksschade.
• Erkenning van mijn probleem en een duurzame oplossing
• Coulante afhandeling van deze kwestie die momenteel al te lang door ettert.

Zonodig stuur ik u alle relevante email correspondentie.

Wat ik voorstel is uw interventie en:
• Erkenning van mijn probleem en een duurzame oplossing
• Coulante afhandeling van deze kwestie die momenteel al te lang door ettert.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar ACE Group over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door cristinaf