Klacht: verzekerd bij UNIVE maar ze doen niets alleen geld incasseren

op 21 april 2017 over Unive in de categorie Verzekering

Auto verzekerd bij UNIVE.
Ben aangereden door een andere auto.
Dus ik informeer UNIVE. Krijg ik na 2 weken een email dat ik het zelf maar moet uitzoeken want voor botsingen ben ik niet verzekerd?
Waar betaal ik dan die premie voor?

Als die geld wolven van UNIVE duidelijk maken bij aanschaf van verzekering dat ze NIETS voor je doen. Behalve rekening sturen

4 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Unive over deze klacht.

4 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Unive in behandeling genomen

Bericht van Unive

4 dagen geleden - Goedemiddag, vervelend om te lezen dat je ontevreden bent over de afhandeling van je schade. Ik heb begrepen dat mijn collega inmiddels telefonisch contact met je heeft opgenomen. Omdat je WA verzekerd bent, geldt dat er dekking is voor schade die je veroorzaakt bij een ander. Wanneer de schade wordt veroorzaakt door een ander, dien je dat te verhalen op de tegenpartij. Helaas kunnen wij in deze zaak dus niet overgaan tot het uitkeren van een vergoeding. Ik adviseer je om contact op te nemen met de verzekeraar van de tegenpartij om de schade te regelen. Mocht je een rechtsbijstandsverzekering hebben, dan kun je ook met hun contact opnemen. Zij kunnen je helpen met het verhalen van je schade. Mocht je een officiële klacht over Univé willen indienen, dan is dit mogelijk via het klachtenformulier op onze website. Daarnaast kun je ook een mail sturen naar klachten@unive.nl. Je klacht zal dan door een collega worden opgepakt. Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Matijs

Reactie van de melder van de klacht mark@mcs

4 dagen geleden - Telefonisch krijg ik hetzelfde te horen als via email. En het duurde bijna 2 weken voordat ik uberhaupt iets hoorde. Ik heb al jaren 3 autos verzekerd bij UNIVE. Maar dit is een waardeloze verzekering : als je wordt aangereden buiten je schuld dan mag je het lekker zelf uitzoeken. Zal wel ergens in de kleine letter staan. Echt een waardeloze service. Bij independer wordt de schade gewoon zonder extra verzekeringen gemeld en afgehandeld. En ik zie nu dat ik ook al jaren teveel betaal bij UNIVE. UNIVE : alleen goed in premie incasseren. Ik bedenk me nu dat mijn zorg premie dan ook wel te hoog zal zijn. Ook meteen maar uitzoeken. Scheelt weer een hoop geld. Dat is dan het enige positieve dat ik eruit haal.

Alle klachten die gemeld zijn door mark@mcs