Klacht: Vervroegd afgelost op aanraden van KPN. Policy aangepast

op 25 mei 2021 over KPN in de categorie Alles-in-1

Beste Lezer,

Rond 20 april 2021 heb ik contact gehad met een medewerker van KPN.
Dit ging op mijn telefoonabonnement.
Deze heb ik afgesloten voor een 2 jarig abonnement en helaas is mijn telefoon stuk gegaan.
Hierna dus opgebeld wat ik het beste kon doen om een nieuw toestel te krijgen.
Hier werd mij door KPN aangeraden om het toestel af te lossen en als dit was gebeurd kon ik per direct een nieuw toestel uitzoeken.
Dus per direct een aanvraag bij KPN gedaan om mijn toestel af te lossen, 21-04-2021 had ik mijn aanvraag binnen en heb deze per direct afgelost.
Toen ik de betalingsbevestiging binnen kreeg van KPN heb ik natuurlijk meteen opgebeld om een nieuw toestel uit te zoeken.
Helaas kreeg ik minder goed nieuws, ik moest wachten tot de eerste van de maand. En zou dan een nieuw toestel kunnen uitzoeken.
Dus heb ik maar gewacht tot de eerste van de maand. (01-05-2021) Hierna weer opgebeld en aangezien de eerste op een zaterdag viel moest ik weer wachten tot het maandag was (03-05-2021)
Maandag dus weer opgebeld om een toestel uit te zoeken.
Maar meneer kon mij verder niet helpen omdat de betaling niet was verwerkt door het systeem.
Verder kon meneer zien dat mijn toestel netjes was afbetaald, dus meneer heeft alles nagekeken en verteld mij dat ik moet wachten tot ik mijn nieuwe factuur binnen heb. En dat ik hierna mijn telefoon kan uitkiezen.
Dus na veel gedoe en gewacht kreeg ik eindelijk mijn nieuwe factuur binnen (20-05-21)
Nou dit kan niet meer misgaan na 5x contact te hebben gehad,
Dus meteen opgebeld om een nieuw toestel uit te zoeken.
Nu blijkt dat ze vorige week hun policy hebben aangepast en dat je toestel vervroegd aflossen om een nieuw toestel te krijgen geen optie meer is.
Meneer begreep mij heel goed en ging een klacht indienen voor mij, en ik zou worden teruggebeld.

Vandaag 25-01-2021 ben ik dus teruggebeld met De mededeling dat ze niks voor mij kunnen betekenen ongeacht dat ik hier al langer dan 1maand mee bezig ben. En op advies van KPN mijn toestel heb afgelost.
Ik gaf aan dat ik het hier niet mee eens was.
Aangezien ik al langer dan 1 maand constant krijg te horen later en ik mijn toestel kosten heb afbetaald.
En mevrouw zou mij terug laten bellen door een andere afdeling.
2uur later werd ik gebeld door een andere mevrouw.
Met alsnog de mededeling dat ze het heel jammer voor mij vind maar er niks aan kan doen.
Enigste stappen wat ik kan zetten zijn juridische stappen maar dit werd meteen afgeraden i.v.m. nog hoger oplopende kosten.
Ik heb nog gevraagd of ik mijn oude gesprekken kan opvragen met de vorige 5 werknemers.
Maar dit kan natuurlijk alleen via juridische stappen.

Verder heb ik ook internet en tv van KPN.
Maar begin nu te twijfelen of ik hier nog wel bij wil blijven.

Ik ben tevreden als kpn z'n afspraken nakomt.
Ik heb alles gedaan wat KPN constant van mij vroeg om erachter te komen dat ik dus mijn toestel heb betaald en vervolgens geen nieuw toestel uit mag zoeken.
(Terwijl dit nog steeds op het forum van KPN staat!)

De enigste oplossing is of alsnog contact met mij opnemen om alsnog de afspraak na te komen.

Of per direct mijn huidige abbonement stop zetten zodat ik een nieuw abonnement kan afsluiten.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Guido.jeths