Klacht: vervanging kraan

op 23 januari 2014 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Wij hebben in 2010 de Ringskär keukenkraan (wit) gekocht bij Ikea Duiven. Enige tijd geleden heeft een slangetje van de kraan losgelaten en is niet mogelijk dit te repareren. Wij zagen bij één van onze bezoeken aan Ikea dat er een garantie van 10 jaar op de kraan is. Wij hebben geen aankoopbon meer van de kraan, maar wel een bankafschrijving van een product van Ikea wat wij in die tijd aangeschaft hebben en wat ongeveer overeenkomt met de prijs van de kraan. Bij de klantenservice het bankafschrift, een foto van de desbetreffende kraan op onze telefoon èn het losgelaten stangetje getoond en gevraagd om een vervangende kraan i.v.m. de garantie. Aanvankelijk leek dat geen probleem te zijn, maar toen de mevrouw die ons hielp ontdekte dat ze geen betalingen van dat jaar terug kon vinden verwees ze ons naar de Ikea informatielijn (0.15 per minuut) daar zouden we dan een referentienummer krijgen waarna we een andere kraan zouden kunnen krijgen. Hoezo de slogan “over ruilen doen wij niet moeilijk” Over vervangen kennelijk wel. Mijn verzoek is nu kan ik via deze weg een referentienummer krijgen zodat ik alsnog een andere kraan kan ophalen?

Een vervangende kraan

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 24 januari 2014 om 14:30 geantwoord

Naar aanleiding van deze melding hebben wij telefonisch contact opgenomen met de klant. Wij vinden het verevelend dat de kraan mogelijk een defect vertoond. In het gesprek hebben wij gesproken over de mogelijkheid om deze kraan onder garantie te kunnen laten beoordelen door de klantenservice. In samenspraak met de vestiging hebben wij de klant het advies gegeven om met het banksafschrift ( behorend bij deze aankoop ) en de kraan een bezoek te brengen aan de klantenservice. Hier zullen onze collega's samen met de klant bepalen wat het beste gedaan kan worden. IKEA Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door nietkranig