Klacht: Vervanging binnenwerk kraan

op 22 mei 2021 over Brugman Keukens en Badkamers in de categorie Keukenleveranciers

Beste team,
Ik ben een trouwe klant en in de afgelopen 15 jaar 2 mooie kostbare badkamers bij Brugman gekocht.

Op 08 maart 2021 heb ik mijn eerste contact gehad met jullie klanten service in verband met de door de loodgieter geconstateerde lekkage van een thermostatisch douchekraan van de Ben Avanti Douchezuil

Om een nieuwe omstel binnenwerk te bestellen heb oorspronkelijke ordernummer 20008 101597 en op verzoek fotos van de douchezuil.
Uiteindelijk de bestelling kunnen plaatsen met ordernummer 40008107797 waarop bleek door een fout uit het magazijn het verkeerde onderdeel te zijn verstuurd. Na verrekening van kosten (vanwege het laten komen van de loodgieter voor niets) is een order geplaatst met nummer 40008107802.
Na een nieuwe p[oging van de loodgieter dat het vooralsnog hetzelfde onderdeel te zijn maar gewoon niet passend meer omdat de as 3mm te kort was. Ik vernam telefonisch dat een andere dat Brugman een andere leverancier had voor dergelijke onderdelen en dat het niet opgelost kon worden.
De enige oplossing was een complete nieuwe douchezuil van een andere type. Ik kreeg enkel korting op een adviesprijs en meer zat er niet van in feite was de douche buiten garantie.

Ik heb uiteindelijk opdracht gegeven aan mijn loodgieter om zelf een geschikte douche te kiezen en te plaatsen waarop hij normale garantie kon geven.
Vanwege alle onnodige bezoeken van de loodgieter en het elders moeten aanschaffen van een geschikte douchezuil ben ik uiteindelijk 760 euro kwijt hoewel het maar een klein onderdeel van 45 euro had moeten zijn.

U snapt dat ik hierover zeer ontevreden ben.

Ik verwacht een tegemoetkoming voor de gemaakte kosten.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Brugman Keukens en Badkamers over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Brugman Keukens en Badkamers in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Brugman Keukens en Badkamers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Brugman Keukens en Badkamers

Heeft op 28 mei 2021 om 09:19 geantwoord

Beste heer Van Mierlo,

Wij begrijpen dat het heel vervelend is dat wij het juiste onderdeel niet meer kunnen leveren. Echter zijn dit factoren waar Brugman geen invloed op heeft. In de afgelopen 12 jaar zijn meerdere fabrikanten voor onderdelen gestopt, of hebben zij hun assortiment drastisch aangepast.

Brugman geeft 5 jaar garantie, hierbij zit ook een na levergarantie. Na een periode van 12 jaar kan Brugman niet verantwoordelijk worden gesteld voor het feit dat onderdelen niet meer verkrijgbaar zijn.

Uw verzoek tot een financiële tegemoetkoming gaan wij dan ook niet honoreren.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Thea Verhoeven - Brugman Keukens Badkamers

Heeft op 28 mei 2021 om 13:14 geantwoord

Nee,
Ondanks de volgende email van Brugman \"de onderdelen blijken te zijn gemoderniseerd waardoor deze niet meer passen. Ongeacht het feit dat dit voor u een vervelende situatie betreft zal Brugman enkel de kosten van het bestelde onderdeel vergoeden\"
Zij bevestigen andere onderdelen te hebben die niet meer passen en erkennen de overlast.
Desalniettemin wenst Brugman niet een tegemoetkoming in de kosten aan te bieden zoals de extra ritten van de loodgieter en een deel van de nieuwe douchezuil.

Alle klachten die gemeld zijn door evanmierlo