Klacht: Vervangende oven

op 15 juli 2015 over BCC in de categorie Electronica Winkels - ketens

Casenummer: 9833689

Beste meneer/mevrouw,

Vier weken geleden is onze oven voor de tweede keer stuk gegaan op hetzelfde onderdeel. Er is toen besloten dat wij een nieuwe oven zouden krijgen. Ik heb vervolgens contact gehad met het contactcenter waar mij werd gemeld dat de oven een levertijd had van 5 tot 10 werkdagen. Ik ben hiermee akkoord gegaan en wij zou binnen 5 tot 10 werkdagen worden gebeld voor een leveringsafspraak. Ondanks de zeer slechte bereikbaarheid ben ik tot hier prima geholpen.

Echter waren wij na 10 werkdagen nog steeds niet gebeld. Ik heb toen opnieuw contact op moeten nemen en weer erg lang moeten wachten (1 uur en 20 min). Toen ik iemand aan de lijn kreeg bleek dat er nog niks besteld was. Na intern overleg kreeg ik te horen dat de oven besteld zou worden maar nu moest ik opeens 40 euro bijbetalen omdat de prijs veranderd was. Als ik voor een totaal andere oven had gekozen met een groot prijsverschil had ik hier begrip voor kunnen hebben. Maar dit is exact de zelfde oven, alleen een vernieuwd type en blijkbaar gewijzigde prijs. Daarnaast zitten wij nu al meer dan drie weken zonder oven. In het beste geval komt daar nog eens een dikke week bij.
Hoewel fouten gemaakt kunnen worden vind het zeer slordig dat onze oven in eerste instantie niet besteld is. We hebben 10 werkdagen voor niks gewacht en weer 1 uur en 20 min in wacht gezeten. Het meest kwalijke vind ik dat in plaats van een excuus nu in eens extra kosten worden gerekend. Terwijl ons al een nieuwe oven is beloofd en ook besteld zou moeten zijn.
De oven is nu wel besteld (althans daar ga ik maar vanuit) maar u begrijpt dat ik niet bereid ben om extra bij te betalen. Helemaal niet na de intussen toch wel slechte service, en dat terwijl jullie goed begonnen.

De tijd dat we intussen zonder oven zitten kan helaas niet meer worden goed gemaakt. Het minst wat gedaan kan worden is de oven zo snel mogelijk leveren zoals in eerste instantie beloofd. Dus zonder extra kosten!

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar BCC over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door BCC in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat BCC een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BCC

Heeft op 29 juli 2015 om 18:09 geantwoord

Geachte mijnheer de Boer,

Ik zie net dat deze klacht is opgelost. De vervangende oven is net geleverd en er zit geen bijbetaling meer op.
Ik hoop dat u weer veel plezier beleeft aan de oven.

vriendelijke groet,
Ronald van Veen
Electro Speciaalzaken BV

Alle klachten die gemeld zijn door daandb