Klacht: Vervangend busvervoer traject Leeuwarden Harlingen

op 27 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte heer, mevrouw,
In verband met werkzaamheden aan het spoor in Harlingen rijden er vanaf zaterdag 25 juni t/m dinsdag 28
juni geen treinen tussen Leeuwarden en Harlingen. Er zijn bussen ingezet om treinreizigers te vervoeren.

Wij wonen in Deinum, het laatste station voor het station Leeuwarden. De bussen die de treinreizigers
moeten meenemen doen dat niet! Ze rijden soms tot aan Deinum en gaan dan weer terug. Ze zouden ca. 50
m1 verder richting treinstation moeten rijden, maar dat doen ze niet. Bij het treinstation staat een bord
bushalte, maar de bussen komen hier niet. We hebben onze zoon inmiddels 3 keer naar Leeuwarden moeten
brengen, omdat de bus de treinreizigers niet op haalt! Toevallig heb ik vanavond met eigen ogen gezien dat een
bus tot halverwege het station reed en vervolgens weer terug ging. Ik heb de bus tegengehouden, omdat er in
het wachtlokaal een oude dame met rollator op de bus zat te wachten. De chauffeur was gepikeerd en riep naar
mij dat er toch niemand was. Hij is wel terug gegaan en heeft de oude dame alsnog opgepikt. Dat was vanavond
om 19.00 uur. Mijn zoon stond ca. een uur later weer op de bus te wachten. Ook deze bus kwam wel richting Deinum,
maar keerde ca. 50 m1 voor het station om. Mijn zoon heeft erg zijn best gedaan om de aandacht van de
chauffeur te trekken, maar tevergeefs. Dus hebben we zelf weer een ritje naar Leeuwarden moeten maken.
Omdat er voor Deinum ook aan de weg wordt gewerkt, kan het zijn dat het hier iets mee heeft te maken. Maar ze rijden de wegwerkzaamheden voorbij, en dan keren ze vlak voor het station om. Het lijkt me toch logisch dat een bus die als vervanger voor de trein wordt ingezet, de passagiers bij
het treinstation ophaalt. Het station is ook zeker voor de bussen heel goed bereikbaar!

Al met al is het erg slecht geregeld! Omdat er morgen nog een dag geen treinen rijden en onze kinderen wel
naar school moeten, hoop ik dat u de klacht kunt voor leggen aan de busmaatschappij?

En waar kunnen we schadevergoeding vragen voor de extra kosten die we hierdoor hebben moeten maken?

Ik hoor graag van u! Alvast bedankt.

Hartelijke groet,

Mevr. T. Gerrits

De bussen die als vervangend vervoer voor de trein worden ingezet,
zouden tot aan het treinstation in Deinum moeten rijden. Voor het station is een draaicirkel waar ze kunnen keren.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 27 juni 2016 om 21:21 geantwoord

Beste Tineke,

Als eerst bied ik je excuses voor het ervaren ongemak. Volgens mijn berichten zou de bus in Deinum moeten stoppen op de parkeerplaats bij het voorplein van het station. Uit jouw verhaal haal ik dat dit niet het geval is?

Ik ben niet gemachtigd om via dit kanaal te beoordelen of je in aanmerking komt voor een vergoeding. Hiervoor verwijs ik je door naar onze website. Daar kun je een bericht sturen en daarna je gegevens achter laten. Mijn collega zal de situatie dan beoordelen en beslissen of je hiervoor in aanmerking komt. Via deze pagina kun je het bericht sturen: http://bit.ly/209OoYU.

Ik hoop dat je zoon morgen wel gewoon met de bus kan.

^YZ
Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht Trijntje19

1 jaar geleden - Bedankt voor de vlotte reactie. De bussen rijden idd niet tot aan het voorplein/parkeerplaats van het treinstation. Waarom ze dat niet doen is mij een raadsel, want zoals ik al eerder aangaf, het treinstation is ook voor de bus goed bereikbaar. Ik hoop ook dat het morgen beter gaat.

Alle klachten die gemeld zijn door Trijntje19