Klacht: Vertraging naar Groningen

op 02 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik ben op 2 oktober om 06:51 vanuit Harlingen en zou volgens schema om 08:18 aangekomen zijn op de Zernike campus in Groningen. Ik had een trein eerder genomen omdat ik een tentamen had om 09:00. Op station Leeuwarden werd niks vermeld over vertragingen maar aangekomen in Buitenpost werd er in de trein omgeroepen dat deze verlaten moest worden want de trein kon niet verder. Vervolgens moesten we met bussen verder vervoerd worden. Helaas was de bus capaciteit ruim onder de maat en stonden we met veel te veel mensen in de bus. Na onduidelijk berichten werden we uitgezet op het station in Zuidhorn. Vanaf hier moesten we de trein nemen naar het hoofdstation. De trein reed lange tijd na aankomst op het station pas weg waardoor ik 08:56 uiteindelijk aangekomen was op het hoofdstation. Hier miste ik net mijn bus waardoor ik uiteindelijk 09:27 pas in de tentamen hal aanwezig was. Ik heb daarnaast van meerdere andere reizigers gehoord dat ze in Buitenpost een uur in een bus hebben zitten wachten tot er eindelijk naar Groningen gereden werd. Ik vind dit behoorlijk belachelijk en vandaar ook deze klacht.

Bij verbetering van de capaciteit van het vervoer en verbetering van de informatie tijdens de reis.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 02 oktober 2017 om 19:11 geantwoord

Beste Ov2000,

Wat jij omschrijft is helaas bekend. Bij ons kwam het bericht over de uitstel van werkzaamheden helaas ook later binnen.

We moesten dus onverwacht voor vervangend vervoer gaan zorgen. Desalniettemin is het voor de reiziger natuurlijk extra zuur, zeker als het vervoer wat we inzetten niet voldoende blijkt te zijn.

We hebben daarom de signalen die we vandaag binnen kregen omtrent de stremming, inclusief deze, verzameld om mee te nemen in de evaluatie zodat we kunnen kijken hoe we dit anders kunnen aanpakken als het nogmaals voorkomt.

Excuus voor het ongemak die je hierdoor hebt ervaren.

^SH
Webcareteam Arriva