Klacht: Verschrikkelijke miskoop en service om te huilen

op 19 januari 2018 over Swiss Sense in de categorie Bedden

Wij hebben ons bed geleverd gekregen in december 2016 en al snel hadden wij toch het gevoel dat er iets niet goed was met het bed. In het begin denk je nog dat het vast ff wennen is een nieuw bed. Mijn klachten werden al snel erger, klachten zoals rugpijn, nekpijn, hoofdpijn, dood gevoel schouders. De klachten waren zo erg dat ik via mijn arts terecht kwam bij de fysiotherapeut welke constateerde dat alles vast zat. Contact gehad met Swiss Sense omdat wij nu toch echt het bed gingen verdenken, zo ook mijn fysiotherapeut die mij daarop wees. Swiss Sense zou iemand langs sturen om te kijken wat het probleem zou kunnen zijn. Nou dat bezoek kon ik dus niet erg serieus nemen. Soort van lat werd er op het bed gelegd en dat was het. Conclusie, bed niet doorgezakt. Ik had toch verwacht dat wij er misschien op moesten gaan liggen om te zien hoe de matrassen voor ons lichaam zouden zijn. Maar niks van dat alles. Bliksembezoek van 5 minuten, dat dat weken moest duren om in te plannen, ach dat namen we maar voor lief. De oplossing, een andere topper. We moesten maar naar de winkel in Spijkenisse om voor een andere topper te kijken. Ik wilde de prijs weten van de topper welke wij hadden, maar beetje moeilijk want bij Swiss Sense krijg je geen gespecificeerde rekening, alleen een HOOG totaalbedrag. Ik zocht de topper op de website en tot mijn verbazing was deze al niet meer in de collectie. Wat bleek er waren al meerdere klachten over deze dure topper gekomen. We kregen een andere topper welke na mijn onderzoek 120 euro goedkoper bleek te zijn. Niet dat Swiss Sense je dan het verschil in aankoopbedrag teruggeeft, nee daar moet je zelf om vragen en dan krijg je te horen, nee hoor wij kunnen geen geld terug geven. Wel een cadeaubon waardoor je wederom verplicht wordt om nog meer bij hen te kopen.
Nou deze topper zou toch het probleem moeten oplossen. Niks van dat alles, mijn klachten werden steeds erger. Een bed van Swiss Sense, was altijd mijn droom wanneer ik de reclame op TV zag. Mijn oude boxspring met matras van 18 jaar sliep nog beter dan dit bed van meer dan 3000 euro. Nu kreeg ook mijn partner rugklachten terwijl hij een super sportief iemand is, doet fitness bijna elke dag. Het enige wat mij iets verlichting gaf was overdwars in het bed liggen terwijl mijn partner dan maar op de bank sliep. Toch fantastisch zo’n nieuw bed van Swiss Sense. Wederom kwam ik terecht bij de fysio en zij wees mij er weer op dat het bed het probleem is, maar ja Swiss Sense geeft niet thuis en geld voor een ander bed heb je niet meer na bij hen gekocht te hebben. Onze relatie kwam nu ook flink onder druk te staan omdat ik tegen depressie aanzit door gebrek aan slaap en heftige pijnen, want meer dan 4 uur slaap krijg ik niet meer per nacht en hoe lang houdt een mens dit vol.
We besloten naar de winkel te gaan waar wij het bed hebben gekocht en daar was de verkoopster welke ons het bed had verkocht. Ik legde haar het probleem voor en vertelde het hele verhaal wat wij al achter de rug hadden met de customer care van Swiss Sense. Nou dat vond zij wel heel vervelend voor ons. Zij liet ons een ander matras en topper proberen, dat was een aardig verschil. Dus ik vroeg wat het verschil was, nou dat was een 500 pocket ipv een 1000 pocket welke wij hebben. Dus ik zeg haar waarom hebben wij die dan niet. Haar antwoord: ja ik zou u zelf nooit een 1000 pocket geadviseerd want dat is niet goed voor uw lichaam. Met uw gewicht van 60 kilo is een 1000 pocket veels te hard waardoor uw hele lichaam gaat verkrampen en dood gaat aanvoelen.
Uhhhhh waarom heb je dat dan aan ons verkocht. Ja omdat u een hard matras wilde. Nou nee, uw vraag was waar ik momenteel op sliep en ja dat was inderdaad een stevig matras toen ik het 18 jaar geleden kocht., maar toen woog ik ook 10 kilo zwaarder. Nou dat was het bezoek aan de winkel, waar was die aardige mevrouw die ons toen het bed verkocht.
Woest waren we dus na dit bezoek weer de customer care gebeld. Nou daar kreeg ik iemand aan de telefoon die mij het hele verhaal liet doen en daarna mijn gegevens opnam en de mededeling gaf dat ik over ong twee weken teruggebeld zou worden. Pardon????? Ga je dit nou serieus menen??? Ja dus.
Opgehangen en gewoon nogmaals gebeld en daar kreeg ik een echte customer care medewerker aan de telefoon, nou weinig customer care want je komt gewoon van een koude kermis thuis.
Het verhaal van de verkoopster gedaan. Ja mevrouw daar kunnen wij niks aan veranderen, het is uw woord tegen het woord van de verkoopster. Ja wie moeten wij dan geloven.
Nou en daarmee is de kous dan af voor Swiss Sense. Toen kreeg ik vanuit de Spijkenisse winkel van Swiss Sense ineens een mailtje op 9 december. Zij konden mij een pocket 500 matras aanbieden voor 270 euro, dan met inlevering van mijn textielbon van 150 euro en dan 120 euro bijleggen. Ja daar schieten we echt veel mee op. Ten eerste weten wij niet wat we betaald hebben voor onze huidige matrassen, wanneer wij in totaal een bedrag hebben moeten neerleggen van meer dan 3000 euro. Mijn partner slaapt dan nog steeds op een slecht matras en eerlijk gezegd wij hebben nog heel weinig vertrouwen in de kwaliteit van Swiss Sense. Op 11 december heb ik teruggemaild met een wedervraag, geen enkele reactie meer.
Momenteel loop ik weer bij de fysio omdat mijn hele bovenrug, nek en schouders vastzitten. Daaruit volgend verschrikkelijke hoofdpijnen, zo erg dat ik in de ziektewet heb gezeten voor 3 weken.
Deze hele situatie is absurd, zo kun je niet met mensen omgaan. Jullie geven dan een proefperiode, niemand weet hoe slecht een bed is binnen 30 dagen.

Ik ben tevreden wanneer de matrassen en topper hier weggehaald worden en wij ons geld terug krijgen zodat wij een ander matras kunnen kopen waar ik ook mijn eerste boxspring heb gekocht en 18 jaar mee gedaan heb en wat aan het eind nog steeds beter sliep dan dit bed van Swiss Sense.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Swiss Sense over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Swiss Sense in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht belafaro

4 maanden geleden - Kreeg de melding dat mijn klacht in behandeling is genomen door SwissSense, maar weer zijn we twee weken verder en nog steeds niks. Wat SwissSense maar niet wilt geloven is dat mensen met verschrikkelijk lichamelijke klachten kampen waardoor het levensgenot bij deze mensen verdwijnt. De hoofdpijnen waar ik mee loop zijn afschuwelijk wat zijn weerslag heeft op mijn relatie en waardoor mijn werkprestaties worden beinvloedt. Doordat wij ons spaargeld hebben uitgegeven bij SwissSense, omdat wij de verkooppraatjes vertrouwden, zijn wij nu niet in staat om een ander beter matras te kopen. Dit is gewoon een hel.

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Swiss Sense een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Swiss Sense

Heeft op 21 februari 2018 om 10:18 geantwoord

Heeft op 25 februari 2018 om 15:11 geantwoord

Zoals ik ook zojuist naar Sofie Derks van Customer Care heb geschreven, het volgende:

We zijn op 3 februari in het filiaal Rotterdam geweest waar we perfect geholpen zijn door Daan. Door hem werden testen gedaan welke wij op Spijkenisse nooit hebben gehad waar wij ons bed gekocht hebben. De combinatie welke ons op Spijkenisse verkocht is blijkt dus inderdaad totaal ongeschikt te zijn voor onze lichamen, zelfs voor mijn partner die zowat 30 kilo zwaarder is dan ik. Dit verklaart dus ook dat onze lichamelijke klachten logisch zijn op dit bed. Na meerdere combinaties te hebben geprobeerd heeft Daan besloten om het eerst te proberen met weer een andere topper. Dit eerst 3 weken te proberen en wanneer dit niet werkt ook de matrassen te veranderen. Op 15 februari hebben wij de nieuwe topper ontvangen en moet zeggen dat dit tot nu toe ook niet succesvol is. De rug-, nek- en hoofdpijnen welke eindelijk iets minder werden na mijn wekelijkse bezoekjes aan de fysio komen in alle hevigheid weer terug wat voor mij dus erg frustrerend is. Ik word 's nachts wakker van de pijn in mijn nek en 's morgens kan ik amper mijn nek nog bewegen.

Misschien moet Daan eens een huisbezoek bij ons doen om ons hele bed eens te bekijken want er moet toch iets goed mis zijn met dit bed. Daan maakt een opstelling in de showroom op de bedden (onderbakken) zoals ze daar staan en dat is natuurlijk niet ons bed. Misschien is er iets mis met de hele bouw van ons bed waardoor er nooit een goede oplossing zal komen.

Dus zijn wij tevreden met de oplossing tot nu toe, nee.

Maar we zijn nu tenminste wel aardig te woord gestaan en serieus genomen door Sofie Derks en Daan.

Alle klachten die gemeld zijn door belafaro