Klacht: Verschrikkelijke buslijnen

op 02 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Behalve overvolle bussen, te laat komende bussen of slechte aansluitingen (lijn 36) waar ik dagelijks last van heb op deze lijn, ben ik vandaag weer met stomheid geslagen. Gezien de bovenstaande problemen vaker voorkomen vertrok ik vandaag op tijd richting de bus (lijn 33), met de goede aansluiting voor mijn trein. Nog geen 100 meter van de bushalte vandaan en 7 minuten voor de verwachtte aankomsttijd van de bus, zag ik de bus al aankomen. Ik besloot met mijn OV-kaart richting de bus te zwaaien, in de hoop dat deze zou stoppen. Tevergeefs, moest ik toekijken hoe de bus langs de bushalte scheurde op weg naar zijn eindbestemming. Hierdoor heb ik een kwartier op de volgende bus moeten wachten, die weer te laat kwam. Hierdoor mistte ik mijn aansluiting met de trein. Uiteindelijk dik 2 uur over mijn reis gedaan, waar het normaliteit maximaal 30 minuten hoort te duren.

Lijn 36: Sportzone Sittard naar Busstation Sittard
Lijn 33: Parijsboulevard Sittard naar Busstation Sittard

Aangepaste bustijden of meer bussen waardoor overvolle of te laat komende bussen verleden tijd zijn. Een aansluiting op mijn trein zou hierdoor meer mogelijk zijn. Ik heb 8 minuten om van de bushalte tot de trein te komen. De verwachtte reistijd is 4 minuten, waarna ik nog 4 minuten de tijd heb om naar de trein te rennen. Helaas komt de bus standaard 3 minuten te laat waardoor ik de trein gegarandeerd mis en ik 20 minuten moet wachten op de volgende bus.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 02 oktober 2017 om 15:08 geantwoord

Beste Joey,

Ai, dat is jammer om te lezen. Ik begrijp uit je klacht dat er veel mis is met je aansluitingen en dat een relatief korte reis hierdoor een stuk langer wordt. Dat is jammer om te lezen! Ik zal je klacht doorsturen naar de regio zodat dit besproken kan worden en ik hoop dat je snel verbetering merkt! Onze excuses voor het ongemak!

met vriendelijke groet,

^JK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door JoeyGrtsn