Klacht: Verouderd Android systeem

op 24 mei 2017 over Philips in de categorie Electronica Merken

In Juli 1016 kocht ik voor een oude dame een Philips TV, type : 40 PUK 6400/12 met de bedoeling naast een paar Nederlandse zenders te kijken, ook met de App. zondags een kerkdienst via de kerkomroep te beluisteren. Ik ben maanden aan het tobben geweest om die App geinstalleerd te krijgen, helaas niet gelukt. Oorzaak : verouderd Android systeem. Hoe kan zo,n nieuwe TV een verouderd Android systeem hebben? Ik heb Philips gemaild, eind resutaat niks. Ik heb voor een ander een kat in een zak gekocht. Een TV van recente datum. Ik had verwacht dat Philips dit op zou lossen, ook al zou daar enige kosten aan verbonden zijn.
Hoe kan ik nou weten als ik een TV koop welk Android systeem erop zit, is dat niet standaard? Waarom wordt dat vooraf niet vermeld?

Hier onder een schrijven van de App ontwikkelaar :

Geachte heer Harmsen,
Helaas moeten wij u mededelen dat onze app niet geschikt voor de tv van deze mevrouw.

Een makkelijke en simpele uitleg hiervoor is dat de tv met een aangepast android systeem draait dat onze app niet ondersteund.
Helaas kunnen ze bij Philips hier ook niets aan doen.
Het zijn de systemen waar het op gedraaid wordt waar verschil in zit.

Dat die mevrouw een Philips TV heeft met het huidige Android systeem, hetzij een aanpassing of een andere TV
Ik had ook nog in opdracht van Philips alle update\'s uitgevoerd op de T.V.
Geen succes, waarom moest ik dan update\'s installeren als het toch niet werkt?
Of kon Philips dat ook van te voren niet inschatten.

Ik had gehoopt dat de service dienst langs zou komen (eventueel tegen betaling) om
dit op te lossen

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Philips

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Philips nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door NMHARMSEN